VÁŽENÍ OBČANÉ, MILÍ PŘÁTELÉ,

máme za sebou všichni náročné období.

Uplynulé týdny nám přinesly nové a poměrně dramatické zkušenosti. Velmi si vážím

nesmírné obětavosti všech, kteří se od

prvních dnů opatření snažili pomáhat ostatním. Bylo jich hodně, vlna solidarity

a pomoci ostatním, která se zvedla, byla

veliká.

Jsem rád, že v tomto období sehrál nepřehlédnutelnou úlohu i náš úřad. Největší prioritou pro nás bylo zajištění sociálních služeb.

Zejména v prvních dnech nouzového stavu

to bylo obtížné. Ale museli jsme se postarat

o ty, kteří nás nejvíce potřebovali, o naše

seniory, kteří byli v mnoha případech odkázáni jen na naši pomoc. Díky obětavosti

našich sociálních pracovnic a pracovníků

jsme zvládli bez přerušení zajišťovat veškerou

domácí péči, postarali jsme se o naše seniory,

uklidnili je, dodali jim roušky a rozváželi jim

denně přes 400 obědů. Podařilo se nám

zajišťovat i všechny ostatní sociální služby,

včetně ochrany dětí a mládeže a pomoci

potřebným lidem na ulici. Některé naše pracovnice se iniciativně chopily také dalších

úkolů, například vedoucí sociálního odboru

Mgr. Eva Maláčová byla kontaktní osobou linky 1212 pro celý brněnský region, a tak jako

řada ostatních zaměstnanců úřadu pracovala

nepřetržitě celé týdny.

Velmi nám záleželo na tom, abychom zůs-

tali v kontaktu s občany. Protože byl omezen

pohyb osob a úřady byly dočasně uzavřeny,

začali jsme hned zajišťovat všechny agendy

úřadu pro naše občany dálkovým způsobem.

Jsem velmi rád, že se nám podařilo v uplynulých týdnech udržet dynamiku výkonu úřadu a zabezpečit fungování všech jeho agend

pro veřejnost. Jako jedna z mála institucí

veřejného sektoru jsme dokázali ze dne na

den přejít na moderní způsob práce prostřednictvím vzdáleného přístupu a práce z domu.

Bylo to za cenu velké obětavosti našich pracovníků a vedoucích odborů. Doufám, že

jsme tím dokázali, i když třeba nepřímo, trochu

pomoci i vám. Občanům byly k dispozici také

naše tři telefonní linky poradenského centra

Miniúřad, kde jsme za období stavu nouze

obsloužili přes 20 000 volajících.

Asi nejtěžším úkolem pro nás bylo zorientovat se v neustále se měnící legislativě k opatřením vlády a Ministerstva zdravotnictví ČR.

Informace ve Sbírce zákonů byly často velmi

obecné a nejednoznačné, upřesnění Ministerstva zdravotnictví ČR nebylo dostačující

a často bylo zveřejňováno se zpožděním

a krajská hygienická stanice komunikovala

velmi omezeně. Přesto se nám dařilo se

v aktuálních předpisech orientovat a poskytovat jejich výklady spolupracujícím institucím,

policii, podnikatelům i občanům.

Pomoci jsme se snažili i tím, že jsme při-

pravili pro naše radní a zastupitele agendy

odpouštění nájmů podnikatelům, prominutí

poplatků za restaurační zahrádky a hlavně

koncepci, jak udržet příjemné prostředí v centru Brna v následujících měsících, i když

budou třeba platit ještě nějaká omezení veřejného života.

I když v současné době můžete náš úřad

navštívit osobně každý úřední den, budeme

se snažit model vzdálené komunikace s klienty zachovat v co největší míře i nadále.

Věřím, že to pro vás bude pohodlnější

a rychlejší. Osobně nás můžete navštívit

každé pondělí a středu od 8.00 do

17.00 hodin. Na tyto dny a na ostatní mimoúřední dny se můžete objednat přes elektronický objednávkový systém nebo po telefonické domluvě s příslušným úředníkem.

Naši úředníci vám rádi poradí, jak si můžete

žádost podat elektronicky, případně s nimi

věc vyřešit po telefonu. Plně jsou vám také

k dispozici naše pracovnice poradenského

centra Miniúřad osobně na adrese Dominikánská 2 nebo na telefonních číslech:

542 526 378-9. V současné době také připravujeme nový portál občana, který vám

vzdálenou komunikaci s naším úřadem

značně zjednoduší.

Těšíme se na vás.

Petr Štika ■

tajemník Úřadu městské části Brno-střed

POMOHLI JSME OTEVŘÍT ZAHRÁDKY

Městská část Brno-střed připravila řadu

opatření, aby usnadnila podnikatelům znovuotevření jejich podniků po ukončení

všech omezení z důvodu koronavirové pandemie. Odpustí například místní poplatek

za restaurační zahrádky, umožnila je provozovatelům otevřít, i když nebudou mít

vydané povolení a další.

Městská část Brno-střed na svém území

ročně povolí přibližně 300 restauračních

zahrádek. O povolení restaurační zahrádky

si letos s dostatečným předstihem požádalo

zhruba 200 provozovatelů. Dalších přibližně

100 žádostí bylo podáno až poté, co byla

známa pravidla pro uvolňování opatření

z důvodu koronaviru. Takovéto množství

nebylo v silách úřadu zpracovat a povolení

vydat do termínu 11. května. Proto úřad rozhodl, že provozovatelům umožní, aby své

zahrádky začali instalovat od 1. května a provozovat od 11. května s tím, že jim povolení

vydával následně.

„Všechny restaurační zahrádky mohly otevřít už 11. května. Snažili jsme se vyjít maximálně vstříc všem žadatelům, a proto si je

letos mohli otevřít i bez povolení. Ta postupně

vydáváme dodatečně. Navíc jsme letos

benevolentnější k některým nedostatkům

u nově zřizovaných zahrádek a povolujeme

i takzvané zahrádky bez vybavení. Ty jsou

cestou, jak alespoň částečně umožnit lidem

konzumaci občerstvení poblíž provozoven,

nejen na jejich pevných zahrádkách, protože

platné rozestupy mezi lidmi velmi omezují

jejich kapacity. Provozovatelé však musejí

zajistit pořádek, úklid a dodržování nočního

klidu,“ vysvětlil starosta městské části Brno-střed, Ing. arch. Vojtěch Mencl. (kad) ■

Zpravodaj městské části Brno-střed | červen 2020 | 3