Naše školy

NÁVŠTĚVA ZE STUTTGARTU

Již několik let spolupracuje Základní škola na Hroznové s německou partnerskou

školou.

Studentky ze Stuttgartu v naší škole strávily

v rámci výměnného pobytu týden před podzimními prázdninami. Přijely v pondělí odpoledne a byly ubytované v hostitelských rodinách. Následující den jsme je vzali na

prohlídku naší školy a významných památek

města Brna. Odpoledne jsme šli do zábavního vědeckého parku Vida. Ve středu ráno

jsme odjeli do Znojma, uchvátily nás zejména

krásné výhledy na město a jeho okolí. Po

obědě jsme se podívali do znojemského

podzemí. Celé město se nám moc líbilo. Ve

čtvrtek se u nás na škole konal každoroční

Halloween. Během celého týdne jsme měli

možnosti procvičit si němčinu a angličtinu,

vzájemně se poznat a zjistit, kolik toho máme

se sousedy společného. Za spolufinancování

tohoto projektu škola děkuje Česko-německému fondu budoucnosti a Magistrátu města

Brna. Nela Orbanová, Daniela Kytlicová ■

KAPKY NADĚJE

JAROŠKA

V PROGRAMU 152

Studenti Obchodní akademie, Střední

odborné školy knihovnické a Vyšší odborné

školy Brno se rozhodli darovat krev.

Chcete dát někomu ten největší dar, který

může člověk člověku darovat? S tímto

mottem se konala na Tkáňovém a transfúzním oddělení Fakultní nemocnice Brno-Bohunice velká akce zaměřená na hledání

a získávání bezplatných dárců krve, se kterým

se vrací do Brna koordinátorka Xenie Procházková. S tímto projektem 450 ml Naděje

oslovila i naši školu.

Myslím, že jde o výjimečnou akci, kdy

někdo může dát to, co si za peníze nejde

koupit. Opravdu jde o mimořádnou akci

a hlavně je zde spousta žáků, kteří se již dlouho rozhodovali a nevěděli, jak na to. A k tomuto slouží tento projekt – je vlastně impulsem

vykonat něco správného.

Z celkového počtu 145 prvodárců bylo

z naší školy 29, což je 20 % všech. Garantem

akce byla paní kolegyně Mgr. Eva Svitavská.

Je opravdu pěkné, že spousta našich žáků

nebere život na lehkou váhu a má snahu chovat se opravdu zodpovědně a dospěle.

Ing. Mgr. Jiří Haičman

■

žákyně 9. ročníku

Dobrým rádcem pro uchazeče o studium

na Gymnáziu na třídě Kapitána Jaroše 14

i pro jejich rodiče jsou ročenky, tak zvané

Programy, které škola s velkou péčí vydává.

Publikace provázejí gymnázium od jeho

vzniku v Rakousko-uherské monarchii až do

dnešní doby, od roku 1868 do roku 1939 je

lze nalézt v digitalizované podobě v Moravské zemské knihovně.

O aktuální vydání Programu 152, jehož

číselné označení symbolizuje rok trvání školy,

se zasloužila nejen dlouholetá redakční rada,

pevně věřící v trvalost tištěného dokumentu,

Mgr. Marek Blaha, RNDr. Bohumil Koláčný,

RNDr. Jiří Herman a odpovědná redaktorka

PhDr. Alena Hanáková, ale též jeho přispěvatelé, profesoři, studenti, osobnosti kulturního a vědeckého života, které jsou se školou

spojeny. Zalistujeme-li Programem 152, řekneme si, to je síla... síla intelektuální, která

se na čtenáře hrne ze všech stránek textu

a dokládá vzdělanost, pracovitost, kulturu,

vzbuzující obdiv k činnosti školy. Tentokrát

je pozornost upřena na dějiny výuky matematiky. Ročenku i kalendář na rok 2020 je

možné získat na sekretariátu i na vrátnici gymPhDr. Alena Odehnalová ■

názia.

20 | Zpravodaj městské části Brno-střed | leden 2020

VÍTĚZ LOGICKÉ

OLYMPIÁDY

V Míčovně Pražského hradu se 12. listopadu uskutečnilo finále 12. ročníku

soutěže Logická olympiáda. Vítězem

kategorie A pro 3.–5. třídu základních

škol se stal Jakub Pazdera ze čtvrté třídy ze ZŠ Křídlovická.

Soutěž pořádá Mensa České republiky a je založená na logických úlohách,

jejichž řešení vyžaduje pohotové rozhodování a samostatný a kreativní přístup.

Svým pojetím je tedy unikátní, protože

v ní nerozhodují školní znalosti, ale

především schopnost samostatného

logického uvažování.

Do soutěže se letos zaregistrovalo

rekordních 71 208 soutěžících z 3 249

škol z celé České republiky. Po úspěšném absolvování on-line základního kola

a krajských kol se do finále probojovalo

celkem 195 dětí rozdělených do tří věkových kategorií.

Během celého dne finalisté řešili

různorodé logické úlohy – po písemném

a promítaném testu na ně čekalo skládání domina, vyvažovali misky vah, procvičili si prostorovou představivost při

skládání kostek a otestovali svou paměť.

Vítězi Jakubovi srdečně blahopřejeme.

Lenka Hofírková

■