Naše školy

ZŠ ANTONÍNSKÁ

MÁ NOVOU JÍDELNU

V letošním školním roce jsme nastupovali

do školy a byli jsme zvědaví, co nás čeká.

Během letních prázdnin se totiž naše škola

začala v některých částech rekonstruovat.

Zatím nás zaujala nejvíce nová školní jídelna. Ta se mi moc líbí. Jedna její část je pro

větší děti a i pro učitele, kteří chodí ve škole

na obědy. Ta druhá je pro menší děti. Ve druhé části je rozšířen vydávací pult a je to mnohem přehlednější a větší. Tento nápad s roz-

DĚTI MAJÍ

O PŘÍRODU ZÁJEM

dělením jídelny je výborný, všichni máme více

místa a je tu větší pohoda. Nejvíc se mi líbí

nový systém čipování obědů, opět k lepšímu.

Také jsem si všiml, že máme nové a hezčí

ubrusy.

Zrekonstruovaná jídelna je oproti staré určitě prostornější, vybavenější a vkusně zařízená. Paní vedoucí kuchyně nám ji vylepšuje

a zdobí průběžně, abychom se tady všichni

Lukáš Klíma, žák školy ■

dobře cítili.

EVROPSKÁ DIMENZE

VÝUKY CIZÍCH JAZYKŮ

Na Základní a mateřské škole Kotlářská je

kladen na výuku cizích jazyků mimořádný

důraz. Důvodem je rozvoj cestovního ruchu

a rostoucí nabídka pracovních míst pro

cizince, který s sebou nese rostoucí počet

zahraničních a bilingvních žáků.

Žáci na ZŠ a MŠ Kotlářská se s angličtinou

seznamují dvakrát týdně formou her již

v mateřské školce díky projektu Výuka jazyků

na vybraných školách. V první a druhé třídě

je angličtina povinným předmětem s dotací

dvou hodin týdně, od třetí třídy mají čtyři hodiny a v páté třídě navíc konverzační hodinu

s rodilým mluvčím.

V rámci spolupráce s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity Brno se žáci setkávají se zahraničními studenty z Kanady, Turecka, Španělska a Vietnamu. Díky tomu mají

možnost poznat historické, zeměpisné a společenské zajímavosti těchto zemí.

Každý rok dostávají žáci příležitost připravit

se na vykonání autorizované jazykové zkoušky Cambridge, žádané jsou exkurze i poznávací zájezdy do Anglie, Rakouska, Maďarska,

Polska a Francie. Jejich cílem je propojovat

angličtinu i druhý jazyk, kterým je němčina,

francouzština nebo ruština, s náplní dalších

předmětů.

Strategie našeho jazykového vzdělávání

klade značné nároky na jazykovou vybavenost učitelů cizích jazyků a zaměstnanců školy. Tato potřeba nás přivedla k projektu Škola

pro život v 21. století v rámci evropského

vzdělávacího programu Erasmus+, který nám

umožní posílat vyučující na jazykové a metodické kurzy do zahraničí. V horizontu dvou

let bychom rádi nové kontakty využili pro

výjezdy našich žáků do zahraničí.

Jiří Marvan

■

Mateřská škola Kotlářská se zapojila

do projektu Dřevěný svět a Technické

školky, díky kterým se děti seznámily

s ekologií. Spojením těchto dvou projektů následně vznikl další projekt

Záhony do školky – Jedlá zahrada.

Nejprve jsme si vytvořili koutek s objevy a pokusy, který jsme postupně doplňovali různými předměty, přírodninami, se

kterými si děti dodnes mohou hrát, pozorovat je lupou, tvořit a vyrábět různé předměty. Poté jsme s dětmi zasadili různé

druhy brambor, které si přinesli z domova

a začali pozorovat, co se s nimi stane ve

tmě, na světle s vodou a bez vody. Na

jaře nám naše snažení chvilku přerušila

epidemická situace, paní učitelky však

pokusy stále sledovaly, aby děti mohly

po otevření školky pokračovat.

V projektu Technických školek děti

společně s učitelkami vyráběly vyvýšené záhony. Protože děti byly z projektu

nadšené, požádali jsme o spolupráci

i vedení základní školy. Pan ředitel byl

projektem nadšený a také se do něj

aktivně zapojil. Postupně naše aktivity

sledovali i rodiče dětí a navštěvovali

zahradu společně s dětmi. Někteří rodiče se postupně aktivně zapojili do projektu, přinášeli nám větve do záhonů ze

svých zahrad, přísady rostlin a semínka.

Následně děti sely různá semínka,

sázely, zalévaly, okopávaly zeleninu,

bylinky a jiné rostlinky. Postupně si děti

trhaly zralé jahody, borůvky a ochutnávaly je, a to i během prázdnin.

Všichni společně jsme byli překvapeni, jak se nám společnými silami podařilo

zahradu mateřské školy zvelebit, a rádi

bychom v tomto projektu pokračovali.

Šárka Horáčková

■

Zpravodaj městské části Brno-střed | říjen 2021 | 19