Informace z radnice
VÁŽENÍ OBČANÉ,
čtyři roky uběhly velmi
rychle a nyní je čas skládání účtů. Věřím, že náš
účet za volební období
2014–2018 můžeme uzavřít se ctí a být spokojení
s odvedenou prací, za kterou se rozhodně nemusíme stydět. Spousta
úkolů navíc ještě pokračuje, proto věřím,
že se nám je v budoucnu podaří dotáhnout.
Naše radnice je otevřená. Co to vlastně
znamená? Zavedli jsme soubor opatření, aby
vedení radnice postupovalo při řízení městské části transparentně a nediskriminačně,
s širokou kontrolou veřejnosti. Zavedli jsme
jmenovité hlasování, veřejný rozklikávací rozpočet až do úrovně jednotlivých faktur, sdílení
informací napříč zastupitelstvem bez ohledu
na to, kdo je v koalici a kdo v opozici. Abychom zjednodušili složitou úřední agendu
občanům, máme sadu obrázkových návodů
na životní situace. Zřídili jsme Miniúřad, který
zvyšuje dostupnost služeb radnice jak
v časech mimo úřední dny, ale i co do uživatelského komfortu pro občany. Vzhledem
k jeho vytíženosti je vidět, že se osvědčil.
Zaměřili jsme se i na systém přidělování dotací, zavedli jsme transparentní grantový systém, administrovali jsme veřejné zakázky
i nad rámec zákona, jak nám potvrdil nezávislý audit. Podíleli jsme se nejen na vzniku
participativního rozpočtu města Brna, ale mají
ho i žáci našich základních škol, aby měli
možnost osvojit si dovednosti, které jim
pomohou prosadit v kolektivu jejich projekty
a priority.
A věnovali jsme se samozřejmě i každodenním potřebám a problémům Brna-střed.
Uklizené horkou vodou a párou je nejen bezprostřední okolí hlavního nádraží, ale i centrum města, což nemá v historii Brna obdoby.
Veřejná projednání předcházela všem velkým projektům, které se týkají veřejnosti, jsou
jejich nedílnou součástí. Vyřešili jsme právní
problém areálu Lerchova. V rámci rady jsme
přešli na elektronické podklady, v tomto režimu proběhlo už více než 120 jednání, takže
jsme ušetřili čas i náklady. Pro jednoduchou
orientaci jsme každý rok rekapitulovali, jak
si vedeme při plnění programového prohlášení. V době, kdy jsme s tím začali, jsme neza-
znamenali, že by vedení jiných měst takto
voličům detailně skládalo účty.
Musím ocenit všechny koaliční partnery.
Samozřejmě jsme na to ale nebyli sami. Je
potřeba poděkovat celému úřadu a také
panu tajemníkovi, bez jehož úsilí by nám chyběla energie a čas k realizaci našich priorit.
Dobře fungující úřad je také jeho zásluhou
a naší společnou vizitkou. Certifikace ISO je
důkaz, že se nejedná pouze o dojem. K tomu
také přispívali sami občané svými podněty
a připomínkami, které jsme pravidelně vyhodnocovali a implementovali.
Na čem jsme ještě pracovali, co se nám
podařilo dosáhnout? Snad už jen heslovitě:
zmizel černý výlep, letní kino, festival Uprostřed, novou koncepci i grafiku zpravodaje,
likvidace nevzhledných a nepovolených stánků, proběhla řádná pasportizace majetku,
zavedli jsme novou úroveň oprav domů, bytů,
školek a škol, věnujeme se architektonickým
soutěžím, abychom městskou část rozvíjeli
na základě doporučení odborníků a mnohé
další.
Vážení občané, vážení kolegové radní,
zastupitelé, pracovníci úřadu, děkuji vám za
čtyři roky kvalitní a usilovné spolupráce.
Bc. Martin Landa ■
starosta městské části Brno-střed
VEŘEJNÉ PŘEDSTAVENÍ
MANUÁLU DOBRÉ PRAXE
• 2. října pro vlastníky bytových domů i provozovatele obchodů v MČ Brno-střed
• 9. října pro odbornou veřejnost z řad architektů, designerů, grafiků a producentů outdoorové reklamy i pro laickou veřejnost
Rada městské části Brno-střed schválila
letos na jaře elektronické a knižní vydání
Manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven v městské části Brno-střed.
Radnice Brna-střed zve zainteresované
publikum k veřejnému představení manuálu.
Uskuteční se v zastupitelském sále MČ Brno-střed na Dominikánské ulici č. 2 vždy od
19.00 hodin v těchto termínech:
Manuál vznikal více než dva roky, a to
v úzké spolupráci s Odborem památkové
péče Magistrátu města Brna, Národním
památkovým ústavem, ú. o. p. v Brně a do
prací se zapojila též Kancelář architekta města Brna a další. Hlavní autorkou je grafička
MgA. Veronika Nováková.
„Cílem manuálu je nastavit jednotná
a v praxi velmi variabilní pravidla designu
pro označování provozoven a outdoorovou
reklamu v architektonicky specifické lokalitě
Brno-střed. Manuál ale nepřináší žádné nové
zákazy či regulace, pouze shrnuje, sjednocuje a transparentně deklaruje metodický
přístup orgánů památkové ochrany vyplý-
4 | Zpravodaj městské části Brno-střed | říjen 2018
vající z již platných právních předpisů,“ říká
Svatopluk Bartík, člen Rady městské části
Brno-střed a koordinátor celého projektu na
regulaci vizuálního smogu v městské části,
přičemž manuál dobré praxe je jedním z hlavních výstupů této aktivity.
Pravidla, která jsou uvedená v manuálu,
budou zohledněna při vydávání závazných
stanovisek orgánů státní památkové péče
a též při činnostech odborné organizace
státní památkové péče.
Elektronická podoba manuálu je volně ke
stažení na adrese http://manual.brno-stred.cz.
Knižní vydání bude od konce září distribuováno prostřednictvím radnice Brno-střed,
Kanceláře architekta města Brna, Odboru
památkové péče magistrátu města Brna
a Národního památkového ústavu v pobočce
na náměstí Svobody.
(kad)
■