Informace z radnice

VÁŽENÍ OBČANÉ,  čtyři roky uběhly velmi rychle a nyní je čas skládání účtů. Věřím, že náš účet za volební období 2014–2018 můžeme uzavřít se ctí a být spokojení s odvedenou prací, za kterou se rozhodně nemusíme stydět. Spousta úkolů navíc ještě pokračuje, proto věřím, že se nám je v budoucnu podaří dotáhnout.  Naše radnice je otevřená. Co to vlastně znamená? Zavedli jsme soubor opatření, aby vedení radnice postupovalo při řízení městské části transparentně a nediskriminačně, s širokou kontrolou veřejnosti. Zavedli jsme jmenovité hlasování, veřejný rozklikávací rozpočet až do úrovně jednotlivých faktur, sdílení informací napříč zastupitelstvem bez ohledu na to, kdo je v koalici a kdo v opozici. Abychom zjednodušili složitou úřední agendu občanům, máme sadu obrázkových návodů na životní situace. Zřídili jsme Miniúřad, který zvyšuje dostupnost služeb radnice jak v časech mimo úřední dny, ale i co do uživatelského komfortu pro občany. Vzhledem

k jeho vytíženosti je vidět, že se osvědčil. Zaměřili jsme se i na systém přidělování dotací, zavedli jsme transparentní grantový systém, administrovali jsme veřejné zakázky i nad rámec zákona, jak nám potvrdil nezávislý audit. Podíleli jsme se nejen na vzniku participativního rozpočtu města Brna, ale mají ho i žáci našich základních škol, aby měli možnost osvojit si dovednosti, které jim pomohou prosadit v kolektivu jejich projekty a priority.  A věnovali jsme se samozřejmě i každodenním potřebám a problémům Brna-střed. Uklizené horkou vodou a párou je nejen bezprostřední okolí hlavního nádraží, ale i centrum města, což nemá v historii Brna obdoby. Veřejná projednání předcházela všem velkým projektům, které se týkají veřejnosti, jsou jejich nedílnou součástí. Vyřešili jsme právní problém areálu Lerchova. V rámci rady jsme přešli na elektronické podklady, v tomto režimu proběhlo už více než 120 jednání, takže jsme ušetřili čas i náklady. Pro jednoduchou orientaci jsme každý rok rekapitulovali, jak si vedeme při plnění programového prohlášení. V době, kdy jsme s tím začali, jsme neza-

znamenali, že by vedení jiných měst takto voličům detailně skládalo účty. Musím ocenit všechny koaliční partnery. Samozřejmě jsme na to ale nebyli sami. Je potřeba poděkovat celému úřadu a také panu tajemníkovi, bez jehož úsilí by nám chyběla energie a čas k realizaci našich priorit. Dobře fungující úřad je také jeho zásluhou a naší společnou vizitkou. Certifikace ISO je důkaz, že se nejedná pouze o dojem. K tomu také přispívali sami občané svými podněty a připomínkami, které jsme pravidelně vyhodnocovali a implementovali. Na čem jsme ještě pracovali, co se nám podařilo dosáhnout? Snad už jen heslovitě: zmizel černý výlep, letní kino, festival Uprostřed, novou koncepci i grafiku zpravodaje, likvidace nevzhledných a nepovolených stánků, proběhla řádná pasportizace majetku, zavedli jsme novou úroveň oprav domů, bytů, školek a škol, věnujeme se architektonickým soutěžím, abychom městskou část rozvíjeli na základě doporučení odborníků a mnohé další.  Vážení občané, vážení kolegové radní, zastupitelé, pracovníci úřadu, děkuji vám za čtyři roky kvalitní a usilovné spolupráce. Bc. Martin Landa ■ starosta městské části Brno-střed

VEŘEJNÉ PŘEDSTAVENÍ MANUÁLU DOBRÉ PRAXE • 2. října pro vlastníky bytových domů i provozovatele obchodů v MČ Brno-střed • 9. října pro odbornou veřejnost z řad architektů, designerů, grafiků a producentů outdoorové reklamy i pro laickou veřejnost

Rada městské části Brno-střed schválila letos na jaře elektronické a knižní vydání Manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven v městské části Brno-střed. Radnice Brna-střed zve zainteresované publikum k veřejnému představení manuálu. Uskuteční se v zastupitelském sále MČ Brno-střed na Dominikánské ulici č. 2 vždy od 19.00 hodin v těchto termínech:

Manuál vznikal více než dva roky, a to v úzké spolupráci s Odborem památkové péče Magistrátu města Brna, Národním památkovým ústavem, ú. o. p. v Brně a do prací se zapojila též Kancelář architekta města Brna a další. Hlavní autorkou je grafička MgA. Veronika Nováková. „Cílem manuálu je nastavit jednotná a v praxi velmi variabilní pravidla designu pro označování provozoven a outdoorovou reklamu v architektonicky specifické lokalitě Brno-střed. Manuál ale nepřináší žádné nové zákazy či regulace, pouze shrnuje, sjednocuje a transparentně deklaruje metodický přístup orgánů památkové ochrany vyplý-

4 | Zpravodaj městské části Brno-střed | říjen 2018

vající z již platných právních předpisů,“ říká Svatopluk Bartík, člen Rady městské části Brno-střed a koordinátor celého projektu na regulaci vizuálního smogu v městské části, přičemž manuál dobré praxe je jedním z hlavních výstupů této aktivity. Pravidla, která jsou uvedená v manuálu, budou zohledněna při vydávání závazných stanovisek orgánů státní památkové péče a též při činnostech odborné organizace státní památkové péče. Elektronická podoba manuálu je volně ke stažení na adrese http://manual.brno-stred.cz. Knižní vydání bude od konce září distribuováno prostřednictvím radnice Brno-střed, Kanceláře architekta města Brna, Odboru památkové péče magistrátu města Brna a Národního památkového ústavu v pobočce na náměstí Svobody. (kad)

■