Zpravodaj Brno-střed
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 1
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 2
Informace z radnice
2
ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Září 2015
Opravy ulic na Brně-střed
nemají vést jen k dílčím úpra-
vám komunikací, ale má při
nich vznikat nový městský pro-
stor, ve kterém si budou pěší,
cyklisté i řidiči rovni a v němž
bude omezena rychlost aut na
30 kilometrů v hodině. Toto sta-
novisko přijala Rada městské
části Brno-střed a požádala
o jeho naplňování Odbor
dopravy Magistrátu města Brna
a Brněnské komunikace.
„Zavádění takzvaných zón 30 při-
pravuje správce většiny silnic na
našem území, městská společnost
Brněnské komunikace. Smyslem
snižování povolené rychlosti na 30
kilometrů v hodině v takzvané
obslužné síti je plošné zklidňování
dopravy, zvýšení bezpečnosti,
zmírnění hlučnosti i emisí, ale
i finanční úspora při stavbách
a rekonstrukcích. Pokud například
dítě vběhne na silnici třináct metrů
před autem jedoucím třicet kilome-
trů za hodinu, stihne řidič auto
zastavit. V padesátce nestihne ani
začít brzdit,“ vysvětlila místosta-
rostka městské části Brno-střed
Mgr.Jasna Flamiková a zdůraznila,
že návrh se netýká hlavních míst-
ních komunikací. Podle jejího vyjá-
dření rada se zřízením zón 30 na
území městské části Brno-střed
souhlasí s tím, že plánované rekon-
strukce a opravy budou projekto-
vány se zohledněním bezpečnost-
ních prvků těchto zón. Rada dále
doporučila při projektování zóny
30 v historickém jádru omezit počet
parkovacích míst s ohledem na
vznik parkovacích domů a řešit
oblasti zón s co nejmenšími dopa-
dy na investice. „Preferujeme rych-
lé řešení především úpravou
dopravního značení a co nejmen-
šími stavebními zásahy,“ doplnila
místostarostka Flami ková.
Součástí projednávaného tématu
bylo i přijetí Prohlášení městské
části Brno-střed pro řešení zón
30 na území MČ Brno-střed při
rekonstrukcích ulic nebo výstavbě
nových ulic. „To vymezuje základ-
ní mantinely pro statickou i prů-
jezdnou automobilovou dopravu,
pro cyklodopravu, pro pohyb
pěších a pro využití zeleně,“ před-
stavil rámec prohlášení Ing.arch.
Petr Bořecký, radní pro výstavbu
a územní rozvoj. Z komplexu
navrhovaných opatření je možné
jmenovat například preferenci
rezidentního a abonentního par-
kování, a to s důrazem na kolmá
parkovací stání, vymezení ploch
jak pro zásobování, tak pro sdílení
aut (carsharing), zajištění obou -
směrného pohybu cyklistů v hlav-
ním dopravním prostoru, tedy na
vozovce, stejně jako instalaci jed-
notných a dostatečně kapacitně
umístěných stojanů na kola včet-
ně bikesharingu. „Navrhujeme
také zřízení pobytových míst pro
krátkodobý odpočinek pro pěší
a rozptylové plochy před význam-
nými budovami. Zapomínat se
také nesmí třeba na doplňování
městských prostor velkokoruno-
vými stromy,“ řekl Petr Bořecký.
Roman Burián
V městském prostoru si mají být pěší, cyklisté i automobilisté rovni
Prohlášení městské části Brno-
-střed pro řešení zón 30 nava-
zuje na metodiku řešení zón 30
v Brně zpracované společností
Brněnské komunikace a. s.
Městská část Brno-střed poža-
duje zřizování zón 30 na svém
území jako městského prosto-
ru, nikoliv pouze jako dopravní
komunikace.
Chceme vrátit život do ulic.
V tomto městském prostoru by si
měli být rovni pěší, cyklisté i auto-
mobilisté.
DOPRAVA AUTOMOBILOVÁ –
PRŮJEZDNÁ
1. Regulovat průjezdnou dopravu
územím ve smyslu:
zamezení čistého průjezdu
ve smyslu zkratky v území
zamezení vytváření náhrad-
ních propojení za nekapacitní
pohyby v křižovatkách na
sběrných komunikacích.
2. Regulaci rychlosti na území zón
30 řešit stavebně technickými
opatřeními na vjezdech a ve
vytipovaných místech určených
pro bezpečné příčné pěší vazby
v ulici formou:
zvýšených křižovatkových
ploch
povrchovou úpravou (kombi-
nace živičných povrchů
s kamennou, resp. betono-
vou dlažbou – použití kamen-
né, resp. betonové dlažby
určit ve vztahu k městské
památkové rezervaci)
implementování prvků „sdí-
leného prostoru“.
DOPRAVA AUTOMOBILOVÁ –
STATICKÁ
1. Na území zón 30 zavést urych-
leně zóny regulovaného parko-
vání s důrazem na:
preferenci rezidentních
a abonentních stání při
cenovém zohlednění množ-
ství vozidel na byt/provozov-
nu
vymezení ploch pro krátko-
dobá stání/ zásobování
časoprostorové zohlednění
parkování pro návštěvníky
s důrazem na cenovou regu-
laci poptávky
vymezení ploch pro vozidla
carsharingu, resp. veřejných
dobíjecích míst pro elektro-
mobily.
2. Pokud to územně technické
parametry dovolí, zřizovat kol-
má a podélná parkovací stání
umožňující lepší příčnou pro-
stupnost ulice pro pěší.
3. Zamezit parkování na chodní-
cích a na vymezených pobyto-
vých plochách stavebně tech-
nickými opatřeními (sloupky,
podélnými dopravními prahy,
vhodně situovanými plochami
zeleně apod.).
DOPRAVA CYKLISTICKÁ
1. Cyklistický provoz řešit výhrad-
ně v hlavním dopravním prosto-
ru (na vozovce).
2. Zajistit obousměrný provoz
cyklistů.
3. Zajistit jednotný vzhled a tech-
nické řešení stojanů na kola
vzor historické centrum (typ
obrácené U)
použití kamenné, resp. beto-
nové dlažby ve vztahu
k měst ské památkové rezer-
vaci.
4. Vymezit místa pro parkování kol
(stojany na kola)
řešit v prostorách nároží a vy -
sazených ploch v ulici v mezi-
křižovatkových úsecích
před veřejnými objekty a par-
ky.
5. Vymezit plochy pro bikesharing
umístění podle technické stu-
die Bikesharing ADOS 2014.
DOPRAVA PĚŠÍ A POBYTO
PLOCHY
1. Příčné pěší vazby řešit vysaze-
nými chodníkovými plochami:
v prostoru nároží křižovatek
v mezikřižovatkovém úseku
především v lokalitách vstupů
do společensky významných
nebo frekventovaných budov
a veřejných prostranství (ško-
ly, parky apod.), minimálně
však po cca 100 m.
2. Pobytová místa pro krátkodobý
odpočinek (lavičky, zeleň) s pre-
ferencí odstínění od automobi-
lové dopravy.
3. Frekventované trasy vybavit
dostatkem množství košů na
odpadky, případně informační-
mi / plakátovacími panely.
ZELEŇ
1. V co největší míře doplňovat tyto
městské prostory velkokoruno-
vými stromy (bezplodými),
s preferencí uspořádání alejo-
vého typu.
2. Při prostorové kolizi s inženýr-
skými sítěmi upřednostňovat
stavebně technickou ochranu
sítí před omezováním velikosti
kořenového systému.
3. Plochy zeleně umisťovat i do
nároží křižovatek resp. vjezdů
do zón tak, aby znemožňovaly
nebezpečné pocházení, záro-
veň však nebránily v přiroze-
ném příčném pohybu pěších
(v křižovatce, v návaznosti na
parkující vozidla…) a výhledu
jedoucích vozidel.
Na urbanisticko-architektonicky
hodnotné ulice požadujeme před
rekonstrukcí zpracování architek-
tonicko-dopravní studie.
Prohlášení městské části Brno-střed pro řešení zón 30 na území MČ
Brno-střed při rekonstrukcích ulic nebo výstavbě nových ulic
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 3

Obsah

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 1
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 2
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 3
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 4
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 5
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 6
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 7
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 8
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 9
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 10
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 11
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 12
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 13
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 14
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 15
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 16
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 17
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 18
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 19
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 20
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 21
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 22
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 23
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 24
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 25
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 26
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 27
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 28
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 29
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 30
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 31
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 32
Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 1

Strana 1

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 2

Strana 2

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 3

Strana 3

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 4

Strana 4

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 5

Strana 5

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 6

Strana 6

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 7

Strana 7

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 8

Strana 8

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 9

Strana 9

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 10

Strana 10

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 11

Strana 11

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 12

Strana 12

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 13

Strana 13

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 14

Strana 14

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 15

Strana 15

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 16

Strana 16

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 17

Strana 17

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 18

Strana 18

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 19

Strana 19

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 20

Strana 20

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 21

Strana 21

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 22

Strana 22

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 23

Strana 23

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 24

Strana 24

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 25

Strana 25

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 26

Strana 26

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 27

Strana 27

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 28

Strana 28

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 29

Strana 29

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 30

Strana 30

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 31

Strana 31

Zpravodaj Brno-střed 9/2015, Strana 32

Strana 32

2

Rendering Strana 3 (16492): (0/1) (101 ms)

Rendering Strana 2 (16491): (0/1) (106 ms)

Rendering Strana 1 (16490): (0/1) (104 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (4826 ms)

Rendering Strana 5 (16494): (0/1) (4814 ms)

Rendering Strana 4 (16493): (0/1) (4815 ms)

Rendering Strana 3 (16492): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 2 (16491): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 1 (16490): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Zpravodaj Brno-střed: theme set to 8895

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r30/pubLogoa-46.png

 i716/vth23786-1.jpg

 i716/vth23787-1.jpg

 i716/vth23788-1.jpg

 i716/bg16491.svg

 i716/bg16492.svg

 i716/vth23789-1.jpg

 i716/vth23790-1.jpg (3x)

 i716/vth23791-1.jpg (2x)

 i716/vth23792-1.jpg (2x)

 i716/vth23793-1.jpg (2x)

 i716/vth23794-1.jpg (2x)

 i716/vth23795-1.jpg (2x)

 i716/vth23796-1.jpg (2x)

 i716/vth23797-1.jpg[p1]

 i716/vth23799-1.jpg[p1]

 i716/vth23800-1.jpg[p1]

 i716/vth23801-1.jpg[p1]

 i716/vth23802-1.jpg[p1]

 i716/vth23803-1.jpg[p1]

 i716/vth23804-1.jpg[p1]

 i716/vth23805-1.jpg[p1]

 i716/vth23806-1.jpg[p1]

 i716/vth23807-1.jpg[p1]

 i716/vth23808-1.jpg[p1]

 i716/vth23809-1.jpg[p1]

 i716/vth23810-1.jpg[p1]

 i716/vth23811-1.jpg[p1]

 i716/vth23812-1.jpg[p1]

 i716/vth23813-1.jpg[p1]

 i716/vth23814-1.jpg[p1]

 i716/vth23815-1.jpg[p1]

 i716/vth23816-1.jpg[p1]

 i716/vth23817-1.jpg[p1]

 i716/vth23818-1.jpg[p1]