Zpravodaj Brno-střed
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 7
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 8
8 | Zpravodaj městské části Brno-střed| duben 2018
DOTACE NAROČNÍ
ŠALINKARTU
SE NEDANÍ
Pokud jste požádali Magistrát města
Brna o příspěvek na roční šalinkartu,
máme pro vás dobrou zprávu.
Ministerstvo financí ČR rozhodlo, že
příspěvek 1425 korun na šalinkartu
nepodléhá zdanění, a tak zůstane Brňa-
nům vplné výši. Ministerstvo otom infor-
movalo ifinanční úřady.Brňané mají
odloňského rokulevnější MHD. Odotaci,
díky které ušetří téměř 1500 korun, požá-
dalo vloňském rocetéměř 31000 lidí,
letos už jich bylo více než 17 000. Tomu,
kdo daňové přiznání nepodává, tato
povinnost nevzniká ani kvůli přijatému
příspěvku. Ten, kdo má vedlejší příjmy
adaňové přiznání vyplňovat musí, měl
by příspěvek uvést vpříloze č.2zároveň
svýdajem zaroční šalinkartu vestejné
výši. V případě nejasností při podávání
daňového přiznání poradí místně přísluš-
né územní pracoviště Finančního úřadu.
(kad)
Informujeme
TRAMVAJ PLOTNÍ
ZAVŘELA DORNYCH
V noci zneděle napondělí 12. března se
pro veškerou dopravu uzavřela ulice
Dornych vcentru Brna a započaly zde prá-
ce na projektu Tramvaj Plotní.
Začíná třicetiměsíční uzavírka, jejímž cílem
je provést zásadní dopravní změny v oblasti
Dornychu a Plotní. Dopravu nyní zajišťují
náhradní autobusy.
Cílem rozsáhlého projektu je rozšíření
Dornychu a přesunutí tramvajové tratě
naPlotní blíže Zvonařce.
Projekt Tramvaj Plotní je výjimečný, ale také
velmi složitý a náročný. Úzce na něm spolu-
pracují čtyřisubjekty, které si mezi sebou
poměrně rozdělily ináklady.
Podílejí se naněm společně směstem
Brnem Dopravní podnik města Brna, Teplárny
Brno a Ředitelství silnic a dálnic ČR.
„Zahajujeme stavbu, která podobu své-
ho trvání silně ovlivní dopravní chování
veměstě Brně. Podokončení ale výrazně
zjednoduší cestu najih Brna pro auta iměst-
skou hromadnou dopravu. Adojde kdlou-
ho plánované změně, ato kezlepšení
dopravní dostupnosti Zvonařky, uvedl pri-
mátor města Brna Petr Vokřál těsně před
zahájením prací.
Tramvajová trať naDornychu fungovala
odroku 1901. Jízda poslední tramvají potéto
ulici byla výjimečná. Tramvaj Porsche 13T
řídil generální ředitel Dopravního podniku
města Brna Miloš Havránek.
„Silnice I. třídy, která vede poDornychu,
bude pro řidiče popřestavbě výrazně kom-
fortnější abezpečnější. Bude zde směrově
dělená komunikace –dva pruhy vkaždém
směru. Avymístěním tramvaje doulice Plot-
ní přestane naDornychu docházet kekoli-
zím avzájemným zdržováním aut atram-
vají,vysvětlil zaŘeditelství silnic adálnic
ředitel brněnského závodu David Fiala.
Aktuální informace odopravních uzavír-
kách najdete nawww.kopemezabrno.cz
a aktuální informace oMHD jsou dostupné
na www.dpmb.cz.
(kad)
BRNO PREFERUJE
NÁDRAŽÍ UŘEKY
Zastupitelé statutárního města Brna roz-
hodli. Nové nádraží by mělo podle brněn-
ských zastupitelů vzniknout v poloze Uřeky.
Jejich stanovisko zohlední vesvém finálním
rozhodnutí vláda. Pro bylo 31zastupitelů,
4byli proti a7se zdrželo hlasování.
Zastupitelé na mimořádném zasedání
27. února rozhodli, žedoporučí postavit nové
nádraží vevariantě Řeka. Konečné slovo
bude mít jako investor stát, respektive Minis-
terstvo dopravy ČR. To přihlédne nejen
knázoru brněnských zastupitelů, ale také
Jihomoravského kraje aSprávy železniční
dopravní cesty. Přijetí vládního rozhodnutí se
očekává vprůběhu letošního roku. Za akcep-
tovatelnou variantu označili zastupitelé ijed-
nu zpodvariant nádraží pod Petrovem. Zcela
nerealizovatelná je podle nich tzv. nulová
varianta, tedy úprava nádraží nastávajícím
místě. Ktomuto závěru dospěli iodborníci
zeSŽDC veStudii proveditelnosti.
Jednání zastupitelů provázel zvýšený
zájem veřejnosti. Řada příchozích aktivně
vystoupila aprezentovala svůj názor. Příspěv-
ky se týkaly například ekologického dopadu
výstavby jednotlivých variant, financování
stavby nebo napojení naměstskou hromad-
nou dopravu. „Zajištění MHD je prioritním
úkolem, ať bude nádraží kdekoliv. Dotradice
rozjezdů nikdo zasahovat nebude, ujistil
občany primátor města Petr Vokřál.
Přijaté usnesení podmiňuje doporučenou
variantu nádraží uřeky také stavbou Seve-
rojižního kolejového diametru, díky kterému
by se část dopravy přes město přesunula
pod zem. Bez tohoto diametru by bylo podle
zastupitelů vybudování modernizovaného
železničního uzlu v kterékoliv variantě
zdopravního hlediska rizikové. Přesun ná -
draží již vlednu hlasováním podpořili zastu-
pitelé Jihomoravského kraje a 14. února pro
přesun hlasovala také většina zastupitelů
městské části Brno-střed.
(kad)
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 9

Obsah

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 1
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 2
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 3
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 4
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 5
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 6
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 7
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 8
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 9
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 10
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 11
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 12
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 13
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 14
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 15
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 16
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 17
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 18
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 19
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 20
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 21
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 22
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 23
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 24
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 25
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 26
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 27
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 28
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 29
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 30
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 31
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 32
Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 1

Strana 1

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 2

Strana 2

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 3

Strana 3

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 4

Strana 4

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 5

Strana 5

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 6

Strana 6

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 7

Strana 7

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 8

Strana 8

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 9

Strana 9

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 10

Strana 10

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 11

Strana 11

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 12

Strana 12

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 13

Strana 13

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 14

Strana 14

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 15

Strana 15

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 16

Strana 16

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 17

Strana 17

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 18

Strana 18

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 19

Strana 19

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 20

Strana 20

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 21

Strana 21

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 22

Strana 22

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 23

Strana 23

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 24

Strana 24

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 25

Strana 25

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 26

Strana 26

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 27

Strana 27

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 28

Strana 28

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 29

Strana 29

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 30

Strana 30

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 31

Strana 31

Zpravodaj Brno-střed 4/2018, Strana 32

Strana 32

8

Rendering Strana 9 (15570): (0/1) (713 ms)

Rendering Strana 8 (15569): (0/1) (717 ms)

Rendering Strana 7 (15568): (0/1) (717 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (1400 ms)

Rendering Strana 11 (15572): (0/1) (1400 ms)

Rendering Strana 10 (15571): (0/1) (1399 ms)

Rendering Strana 9 (15570): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 8 (15569): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 7 (15568): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 6 (15567): (0/1) (1425 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Zpravodaj Brno-střed: theme set to 8895

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r30/pubLogoa-46.png

 i687/vth22861-1.jpg

 i687/vth22862-1.jpg

 i687/vth22863-1.jpg

 i687/vth22864-1.jpg

 i687/bg15569.svg

 i687/bg15570.svg

 i687/vth22865-1.jpg (3x)

 i687/vth22866-1.jpg (3x)

 i687/vth22856-1.jpg (2x)

 i687/vth22857-1.jpg (2x)

 i687/vth22858-1.jpg (2x)

 i687/vth22859-1.jpg (2x)

 i687/vth22860-1.jpg (2x)

 i687/vth22867-1.jpg[p1]

 i687/vth22868-1.jpg[p1]

 i687/vth22869-1.jpg[p1]

 i687/vth22870-1.jpg[p1]

 i687/vth22871-1.jpg[p1]

 i687/vth22872-1.jpg[p1]

 i687/vth22873-1.jpg[p1]

 i687/vth22874-1.jpg[p1]

 i687/vth22875-1.jpg[p1]

 i687/vth22876-1.jpg[p1]

 i687/vth22877-1.jpg[p1]

 i687/vth22878-1.jpg[p1]

 i687/vth22879-1.jpg[p1]

 i687/vth22880-1.jpg[p1]

 i687/vth22881-1.jpg[p1]

 i687/vth22882-1.jpg[p1]

 i687/vth22883-1.jpg[p1]

 i687/vth22884-1.jpg[p1]

 i687/vth22885-1.jpg[p1]

 i687/vth22886-1.jpg[p1]

 i687/vth22887-1.jpg[p1]