Informujeme

TRAMVAJ PLOTNÍ

ZAVŘELA DORNYCH

V noci z neděle na pondělí 12. března se

pro veškerou dopravu uzavřela ulice

Dornych v centru Brna a započaly zde práce na projektu Tramvaj Plotní.

Začíná třicetiměsíční uzavírka, jejímž cílem

je provést zásadní dopravní změny v oblasti

Dornychu a Plotní. Dopravu nyní zajišťují

náhradní autobusy.

Cílem rozsáhlého projektu je rozšíření

Dornychu a přesunutí tramvajové tratě

na Plotní blíže Zvonařce.

Projekt Tramvaj Plotní je výjimečný, ale také

velmi složitý a náročný. Úzce na něm spolupracují čtyři subjekty, které si mezi sebou

poměrně rozdělily i náklady.

Podílejí se na něm společně s městem

Brnem Dopravní podnik města Brna, Teplárny

Brno a Ředitelství silnic a dálnic ČR.

„Zahajujeme stavbu, která po dobu svého trvání silně ovlivní dopravní chování

ve městě Brně. Po dokončení ale výrazně

zjednoduší cestu na jih Brna pro auta i městskou hromadnou dopravu. A dojde k dlou-

ho plánované změně, a to ke zlepšení

dopravní dostupnosti Zvonařky,“ uvedl primátor města Brna Petr Vokřál těsně před

zahájením prací.

Tramvajová trať na Dornychu fungovala

od roku 1901. Jízda poslední tramvají po této

ulici byla výjimečná. Tramvaj Porsche 13T

řídil generální ředitel Dopravního podniku

města Brna Miloš Havránek.

„Silnice I. třídy, která vede po Dornychu,

bude pro řidiče po přestavbě výrazně komfortnější a bezpečnější. Bude zde směrově

dělená komunikace – dva pruhy v každém

směru. A vymístěním tramvaje do ulice Plotní přestane na Dornychu docházet ke kolizím a vzájemným zdržováním aut a tramvají,“ vysvětlil za Ředitelství silnic a dálnic

ředitel brněnského závodu David Fiala.

Aktuální informace o dopravních uzavírkách najdete na www.kopemezabrno.cz

a aktuální informace o MHD jsou dostupné

na www.dpmb.cz.

(kad)

■

BRNO PREFERUJE

NÁDRAŽÍ U ŘEKY

Zastupitelé statutárního města Brna rozhodli. Nové nádraží by mělo podle brněnských zastupitelů vzniknout v poloze U řeky.

Jejich stanovisko zohlední ve svém finálním

rozhodnutí vláda. Pro bylo 31 zastupitelů,

4 byli proti a 7 se zdrželo hlasování.

Zastupitelé na mimořádném zasedání

27. února rozhodli, že doporučí postavit nové

nádraží ve variantě Řeka. Konečné slovo

bude mít jako investor stát, respektive Ministerstvo dopravy ČR. To přihlédne nejen

k názoru brněnských zastupitelů, ale také

Jihomoravského kraje a Správy železniční

dopravní cesty. Přijetí vládního rozhodnutí se

očekává v průběhu letošního roku. Za akceptovatelnou variantu označili zastupitelé i jed-

8 | Zpravodaj městské části Brno-střed | duben 2018

DOTACE NA ROČNÍ

ŠALINKARTU

SE NEDANÍ

Pokud jste požádali Magistrát města

Brna o příspěvek na roční šalinkartu,

máme pro vás dobrou zprávu.

Ministerstvo financí ČR rozhodlo, že

příspěvek 1425 korun na šalinkartu

nepodléhá zdanění, a tak zůstane Brňanům v plné výši. Ministerstvo o tom informovalo i finanční úřady. Brňané mají

od loňského roku levnější MHD. O dotaci,

díky které ušetří téměř 1500 korun, požádalo v loňském roce téměř 31 000 lidí,

letos už jich bylo více než 17 000. Tomu,

kdo daňové přiznání nepodává, tato

povinnost nevzniká ani kvůli přijatému

příspěvku. Ten, kdo má vedlejší příjmy

a daňové přiznání vyplňovat musí, měl

by příspěvek uvést v příloze č. 2 zároveň

s výdajem za roční šalinkartu ve stejné

výši. V případě nejasností při podávání

daňového přiznání poradí místně příslušné územní pracoviště Finančního úřadu.

(kad)

■

nu z podvariant nádraží pod Petrovem. Zcela

nerealizovatelná je podle nich tzv. nulová

varianta, tedy úprava nádraží na stávajícím

místě. K tomuto závěru dospěli i odborníci

ze SŽDC ve Studii proveditelnosti.

Jednání zastupitelů provázel zvýšený

zájem veřejnosti. Řada příchozích aktivně

vystoupila a prezentovala svůj názor. Příspěvky se týkaly například ekologického dopadu

výstavby jednotlivých variant, financování

stavby nebo napojení na městskou hromadnou dopravu. „Zajištění MHD je prioritním

úkolem, ať bude nádraží kdekoliv. Do tradice

rozjezdů nikdo zasahovat nebude,“ ujistil

občany primátor města Petr Vokřál.

Přijaté usnesení podmiňuje doporučenou

variantu nádraží u řeky také stavbou Severojižního kolejového diametru, díky kterému

by se část dopravy přes město přesunula

pod zem. Bez tohoto diametru by bylo podle

zastupitelů vybudování modernizovaného

železničního uzlu v kterékoliv variantě

z dopravního hlediska rizikové. Přesun nádraží již v lednu hlasováním podpořili zastupitelé Jihomoravského kraje a 14. února pro

přesun hlasovala také většina zastupitelů

(kad) ■

městské části Brno-střed.