Naše školy

VÝMĚNNÝ POBYT NA BAKALCE

Projekt Erasmus+ je mezinárodní projekt

se školami Evropské unie, jehož součástí

jsou i výměnné pobyty studentů.

Náš projekt se jmenuje CHerisH (Culture,

History a Heritage). Jedná se o spolupráci

s Litvou, Polskem, Bulharskem a Chorvatskem. V rámci projektu proběhl první výměnný pobyt v Brně na Bakalce, ale nakonec,

kvůli cestovatelským semaforům, nás bohužel mohla navštívit pouze Litva a Polsko.

V neděli jsme do svých rodin přivítali zatím

ještě neznámé cizince, o kterých jsme věděli

jen pár základních informací. O to zajímavější

bylo proto pondělí, které jsme strávili hraním

seznamovacích her, prezentacemi o historii

všech zapojených zemí, a protože tématem

tohoto projektu je srovnání naší doby s dobou

po druhé světové válce, odpoledne jsme

strávili vytvářením plakátů tehdejší propagandy, které jsme využili následující den.

V úterý jsme začali workshopem o titulcích.

K dobovému videu jsme vytvářeli titulky

v našich vlastních jazycích. Bylo to náročné,

ale díky pomoci Khan Academy jsme to zvládli bez problémů. Odpoledne jsme věnovali

dobovému dni včetně tehdejších kostýmů,

tedy vlastně cvičebních úborů. Zažili jsme

tělesnou výchovu v době Československé

socialistické republiky.

Ve středu ráno jsme se sešli před Starou

radnicí, kde jsme začali naši prohlídku Brnem.

Podívali jsme se i do protileteckého krytu

a odpoledne jsme si udělali výlet do retro

muzea, kde jsme všichni hleděli s otevřenou

pusou. Nechápali jsme, jak naši rodiče vůbec

mohli přežít.

Ve čtvrtek nás čekal výlet do Lednicko-valtického areálu a v pátek jsme zažili, jak to

chodilo s majetkem po válce a v období

ŘIDIČEM NANEČISTO

Žáci z 3. B Základní a mateřské školy Antonínská 3 se v rámci dopravní výchovy

zúčastnili praktické výuky s elektroautíčky

a jízdními koly na Dopravním hřišti v Komíně.

Toto hřiště je uzpůsobeno pro výuku

dopravních předpisů. Děti si zde nejdříve pěšky prošly celé hřiště se všemi jeho dopravními

situacemi. Získaly tak přehled o tom, co je

čeká. Rázem se z nich stali účastníci dopravních situací. Věnovali se jim kvalifikovaní lektoři

a za pomoci výukových prostředků se v podstatě hrou snažili o nenásilnou formu učení.

Žáci si vyzkoušeli pozici chodce, cyklisty i řidiče elektroautíčka. Byli nuceni zvládat dopravní

situace a uvědomovat si, co by mohli zavinit

komunismu. Celý týden jsme hráli hru a za

získané peníze jsme kupovali majetek, statky

a další, podle nás, užitečné věci. Všechno

nám bylo na konci sebráno a my okusili tvrdou

realitu znárodnění. V sobotu jsme se rozloučili

i s našimi litevskými kamarády a s kapesníkem

v ruce a slzou v oku jim mávali na rozloučenou. Týden jsme si náramně užili, procvičili

neuvěřitelným způsobem angličtinu, získali

nové poznatky z poválečného období a navázali nová přátelství. Nemůžeme se dočkat,

až my navštívíme země našich hostů.

Tereza Mikulicová, 9. A



ZDRAVÁ ŠKOLKA

svým neopatrným chováním. K dispozici děti

měly vozový park osmi elektroautíček a osmi

jízdních kol. Společně se všichni učili sebekázni a opatrnosti na vozovce. Jako cyklisté

si osvojovali dopravní předpisy pro svoji potřebu při jízdách na kole. Jízdou v elektroautíčcích, která se jim velmi líbila, si částečně vytvořili obrázek provozu na silnicích. Podle statistiky bohužel nezletilí a neznalí účastníci silničního provozu zvyšují pravděpodobnost

dopravní nehodovosti.

Děti ze třetí třídy si společně užily dopoledne plné nejen poučení, praktických zkušeností, pohybu, ale také legrace. A o to přeMgr. Květuše Doležalová 

ce jde.

Soukromá mateřská škola Mateřídouška na

Jiráskově 29 usiluje o certifikát Skutečně

zdravá škola. Při přípravě musela čelit nástrahám covidových opatření, přesto uspěla.

Covidová opatření škole situaci zkomplikovala, proto žádost o certifikát podala až na

začátku letošního školního roku.

„Na začátku roku děti a pedagogové stihli

krásnou akci v Otevřené zahradě, kde si děti

dělaly šťávu z jablek a účastnily se práce na

záhonech. Bohužel, jak se epidemická situace

zhoršila, musela škola zrušit exkurzi na výukovou a prožitkovou farmu Kožichovice. Nezbylo

než čekat na uvolnění hygienických opatření,“

vysvětlila ředitelka školky Iveta Fürstová. Do

on-line výuky byl zařazen příspěvek Malí

zahradníci a informace z projektu Microgreens.

V každé třídě minimálně jednou měsíčně děti

společně připravovaly zdravý pokrm. Seznamovaly se se zdravými potravinami, učily se,

jak funguje tělo a z čeho se skládá. Vypěstovaly si rostlinky rajčete, o které se pak doma

staraly. Děti se vzdělávaly v tematických částech Zdravé tělo, Bacilů se nebojíme a Co je

zdravé. O aktivitách dětí a paní učitelek se je

možné více dozvědět na blogu a webu MŠ

www.soukromamaterskaskola-brno.cz.

Kolektiv Mateřídoušky



Zpravodaj městské části Brno-střed | prosinec 2021 | 19