Naše školy
VÝMĚNNÝ POBYT NA BAKALCE
Projekt Erasmus+ je mezinárodní projekt
se školami Evropské unie, jehož součástí
jsou i výměnné pobyty studentů.
Náš projekt se jmenuje CHerisH (Culture,
History a Heritage). Jedná se o spolupráci
s Litvou, Polskem, Bulharskem a Chorvatskem. V rámci projektu proběhl první výměnný pobyt v Brně na Bakalce, ale nakonec,
kvůli cestovatelským semaforům, nás bohužel mohla navštívit pouze Litva a Polsko.
V neděli jsme do svých rodin přivítali zatím
ještě neznámé cizince, o kterých jsme věděli
jen pár základních informací. O to zajímavější
bylo proto pondělí, které jsme strávili hraním
seznamovacích her, prezentacemi o historii
všech zapojených zemí, a protože tématem
tohoto projektu je srovnání naší doby s dobou
po druhé světové válce, odpoledne jsme
strávili vytvářením plakátů tehdejší propagandy, které jsme využili následující den.
V úterý jsme začali workshopem o titulcích.
K dobovému videu jsme vytvářeli titulky
v našich vlastních jazycích. Bylo to náročné,
ale díky pomoci Khan Academy jsme to zvládli bez problémů. Odpoledne jsme věnovali
dobovému dni včetně tehdejších kostýmů,
tedy vlastně cvičebních úborů. Zažili jsme
tělesnou výchovu v době Československé
socialistické republiky.
Ve středu ráno jsme se sešli před Starou
radnicí, kde jsme začali naši prohlídku Brnem.
Podívali jsme se i do protileteckého krytu
a odpoledne jsme si udělali výlet do retro
muzea, kde jsme všichni hleděli s otevřenou
pusou. Nechápali jsme, jak naši rodiče vůbec
mohli přežít.
Ve čtvrtek nás čekal výlet do Lednicko-valtického areálu a v pátek jsme zažili, jak to
chodilo s majetkem po válce a v období
ŘIDIČEM NANEČISTO
Žáci z 3. B Základní a mateřské školy Antonínská 3 se v rámci dopravní výchovy
zúčastnili praktické výuky s elektroautíčky
a jízdními koly na Dopravním hřišti v Komíně.
Toto hřiště je uzpůsobeno pro výuku
dopravních předpisů. Děti si zde nejdříve pěšky prošly celé hřiště se všemi jeho dopravními
situacemi. Získaly tak přehled o tom, co je
čeká. Rázem se z nich stali účastníci dopravních situací. Věnovali se jim kvalifikovaní lektoři
a za pomoci výukových prostředků se v podstatě hrou snažili o nenásilnou formu učení.
Žáci si vyzkoušeli pozici chodce, cyklisty i řidiče elektroautíčka. Byli nuceni zvládat dopravní
situace a uvědomovat si, co by mohli zavinit
komunismu. Celý týden jsme hráli hru a za
získané peníze jsme kupovali majetek, statky
a další, podle nás, užitečné věci. Všechno
nám bylo na konci sebráno a my okusili tvrdou
realitu znárodnění. V sobotu jsme se rozloučili
i s našimi litevskými kamarády a s kapesníkem
v ruce a slzou v oku jim mávali na rozloučenou. Týden jsme si náramně užili, procvičili
neuvěřitelným způsobem angličtinu, získali
nové poznatky z poválečného období a navázali nová přátelství. Nemůžeme se dočkat,
až my navštívíme země našich hostů.
Tereza Mikulicová, 9. A
ZDRAVÁ ŠKOLKA
svým neopatrným chováním. K dispozici děti
měly vozový park osmi elektroautíček a osmi
jízdních kol. Společně se všichni učili sebekázni a opatrnosti na vozovce. Jako cyklisté
si osvojovali dopravní předpisy pro svoji potřebu při jízdách na kole. Jízdou v elektroautíčcích, která se jim velmi líbila, si částečně vytvořili obrázek provozu na silnicích. Podle statistiky bohužel nezletilí a neznalí účastníci silničního provozu zvyšují pravděpodobnost
dopravní nehodovosti.
Děti ze třetí třídy si společně užily dopoledne plné nejen poučení, praktických zkušeností, pohybu, ale také legrace. A o to přeMgr. Květuše Doležalová
ce jde.
Soukromá mateřská škola Mateřídouška na
Jiráskově 29 usiluje o certifikát Skutečně
zdravá škola. Při přípravě musela čelit nástrahám covidových opatření, přesto uspěla.
Covidová opatření škole situaci zkomplikovala, proto žádost o certifikát podala až na
začátku letošního školního roku.
„Na začátku roku děti a pedagogové stihli
krásnou akci v Otevřené zahradě, kde si děti
dělaly šťávu z jablek a účastnily se práce na
záhonech. Bohužel, jak se epidemická situace
zhoršila, musela škola zrušit exkurzi na výukovou a prožitkovou farmu Kožichovice. Nezbylo
než čekat na uvolnění hygienických opatření,“
vysvětlila ředitelka školky Iveta Fürstová. Do
on-line výuky byl zařazen příspěvek Malí
zahradníci a informace z projektu Microgreens.
V každé třídě minimálně jednou měsíčně děti
společně připravovaly zdravý pokrm. Seznamovaly se se zdravými potravinami, učily se,
jak funguje tělo a z čeho se skládá. Vypěstovaly si rostlinky rajčete, o které se pak doma
staraly. Děti se vzdělávaly v tematických částech Zdravé tělo, Bacilů se nebojíme a Co je
zdravé. O aktivitách dětí a paní učitelek se je
možné více dozvědět na blogu a webu MŠ
www.soukromamaterskaskola-brno.cz.
Kolektiv Mateřídoušky
Zpravodaj městské části Brno-střed | prosinec 2021 | 19