Informace z radnice
MINIÚŘAD SE
ROZBĚHL NAPLNO
a hojně využívanou službou je ověřování podpisů a listin a pořízení výpisů z Czech Pointu.
Spektrum situací, se kterými náš Miniúřad za
svůj dosavadní krátký život dokázal pomoci,
je široké, a zájem občanů nás těší. Každá další
úspěšně vyřešená záležitost nás utvrzuje v tom,
že otevření Miniúřadu bylo dobrým krokem.
Pokud budete chtít poradit a pomoci,
najdete nás v hlavní budově radnice Brno-střed na Dominikánské 2. Obsloužíme vás
od pondělí do pátku, v pondělky a středy od
8.00 do 18.00 hodin, v úterý a ve čtvrtek od
10.00 do 18.00 hodin a v pátek od 10.00 do
14.00 hodin. Těšíme se na vás.
Bc. Iveta Fišerová ■
Mgr. Filip Havlíček
Ani ne dvě hodiny po zahájení provozu přišli na náš Miniúřad první občané s dotazy.
Lidé s námi řešili své životní situace a problémy, pomohli jsme radou, informací nebo
nasměrováním na správnou instituci,
pokud se záležitost netýkala našeho úřadu.
Poskytli jsme formuláře, pomohli s jejich
vyplněním. Velká část dotazů se týkala bytových záležitostí. Občanům jsme vysvětlili systém přihlášení do evidence žadatelů o pronájem obecního bytu a následné kroky a někteří
od nás odcházeli rovnou s vyplněnými formuláři
i ověřenými podpisy. Se začátkem sezony se
množily dotazy na možnost umístění restaurační zahrádky. Řešili jsme také znečištění dětského pískoviště, parkovací stání, rezervaci
termínu svatby i postup při určení otcovství.
Perličkou pak byl večerní dotaz na náležitosti
sňatku s cizincem v Ekvádoru. Kopii ztraceného
oddacího listu s námi také řešil občan Egypta.
Snadnému a rychlému vyřízení jeho záležitosti
napomohla i naše schopnost komunikace
v angličtině. Ušetřili jsme tak hodně času klientovi i pracovnicím zvláštní matriky. Důležitou
Úřad městské části
Brno-střed hledá:
– pracovnici na pozici uklízečka.
Jedná se o zástup za dovolenou, případně nemoc, na pracovišti ÚMČ Brno-střed, Dominikánská 2, formou dohody. Nástup ihned.
Bližší informace:
Jana Zemanová, tel.: 542 526 322
ZÍSKALI JSME ISO 9001
Úřad městské části Brno-střed se dlouhodobě snaží o modernizaci, rozvoj, zlepšování fungování úřadu a zkvalitňování služeb občanům. A letos bylo úsilí korunováno
úspěchem, úřad a jeho pracovníci úspěšně
prošli certifikací ČSN 01 0391 – společenská odpovědnost organizací (CSR) a ČSN
EN ISO 9001 – management kvality.
V rámci zavádění systému managementu
došlo k mnoha inovacím. Fungování úřadu
a jeho služeb prošlo zrevidováním v rámci
procesního mapování, díky kterému byly
nalezeny problémové oblasti. Nyní dochází
k jejich odstranění a fungování služeb úřadu
je tak na vyšší úrovni. Úřad se nově snaží
například o zavedení lhůt i pro agendy
v samostatné působnosti, občan tedy bude
mít jasno, kdy bude vyřešena jeho záležitost,
a to včetně možnosti elektronického sledování lhůt, které by mělo začít fungovat nej-
později do konce roku 2018. Na projekt radnice získala peníze z výzvy č. 28 IROP.
V rámci zlepšování služeb občanům musí
také docházet ke změnám uvnitř úřadu a jednou z nich je vylepšení konceptu vzdělávání
zaměstnanců. Kromě odborných školení byla
zavedena školení zaměřená na lepší komunikaci s občanem a osobnostní rozvoj. Jelikož
v městské části žije větší množství cizinců, mají
zaměstnanci úřadu možnost vzdělávání
v anglickém jazyce. Na úřadě brzy občané
opět naleznou schránky přání a stížností, jelikož
jejich názor nás zajímá a tato nejjednodušší
forma sběru dat se ukázala jako nejoblíbenější
mezi občany. Úřad se také snaží o maximální
podporu v sociální oblasti, v ekologii a čistotě
městské části a v neposlední řadě o ekonomickou šetrnost fungování s maximální transparentností. Systém managementu jakosti
a společenské odpovědnosti na Úřadu měst-
4 | Zpravodaj městské části Brno-střed | květen 2018
ské části Brno-střed ověřil audit certifikační
společnosti Qualiform, a. s., který probíhal od
20. prosince 2017 až do 22. února 2018. Auditoři se shodli, že nový systém řízení úřadu je
kvalitní, funkční a schopný se dále rozvíjet
a zlepšovat podle požadavků občanů. Veškeré
náklady, spojené se zaváděním systémů a certifikací byly hrazeny z dotace, nedošlo tedy
k zatížení rozpočtu radnice. Na zavádění systému managementu se ve velkém podíleli
vedoucí odborů, kteří díky vysokému úsilí,
odbornosti a také znalosti přání občanů
pomohli s nalezením zásadních oblastí ke zlepšení a také s nastavením, jak jej dosáhnout.
„Získání obou certifikací je potvrzením, že
snaha o otevřenou a fungující radnici není
jen dojem z našeho úsilí,“ hodnotí výsledek
Martin Landa, starosta MČ Brno-střed.
Petr Štika ■
tajemník ÚMČ