Informace z radnice

MINIÚŘAD SE

ROZBĚHL NAPLNO

a hojně využívanou službou je ověřování podpisů a listin a pořízení výpisů z Czech Pointu.

Spektrum situací, se kterými náš Miniúřad za

svůj dosavadní krátký život dokázal pomoci,

je široké, a zájem občanů nás těší. Každá další

úspěšně vyřešená záležitost nás utvrzuje v tom,

že otevření Miniúřadu bylo dobrým krokem.

Pokud budete chtít poradit a pomoci,

najdete nás v hlavní budově radnice Brno-střed na Dominikánské 2. Obsloužíme vás

od pondělí do pátku, v pondělky a středy od

8.00 do 18.00 hodin, v úterý a ve čtvrtek od

10.00 do 18.00 hodin a v pátek od 10.00 do

14.00 hodin. Těšíme se na vás.

Bc. Iveta Fišerová ■

Mgr. Filip Havlíček

Ani ne dvě hodiny po zahájení provozu přišli na náš Miniúřad první občané s dotazy.

Lidé s námi řešili své životní situace a problémy, pomohli jsme radou, informací nebo

nasměrováním na správnou instituci,

pokud se záležitost netýkala našeho úřadu.

Poskytli jsme formuláře, pomohli s jejich

vyplněním. Velká část dotazů se týkala bytových záležitostí. Občanům jsme vysvětlili systém přihlášení do evidence žadatelů o pronájem obecního bytu a následné kroky a někteří

od nás odcházeli rovnou s vyplněnými formuláři

i ověřenými podpisy. Se začátkem sezony se

množily dotazy na možnost umístění restaurační zahrádky. Řešili jsme také znečištění dětského pískoviště, parkovací stání, rezervaci

termínu svatby i postup při určení otcovství.

Perličkou pak byl večerní dotaz na náležitosti

sňatku s cizincem v Ekvádoru. Kopii ztraceného

oddacího listu s námi také řešil občan Egypta.

Snadnému a rychlému vyřízení jeho záležitosti

napomohla i naše schopnost komunikace

v angličtině. Ušetřili jsme tak hodně času klientovi i pracovnicím zvláštní matriky. Důležitou

Úřad městské části

Brno-střed hledá:

– pracovnici na pozici uklízečka.

Jedná se o zástup za dovolenou, případně nemoc, na pracovišti ÚMČ Brno-střed, Dominikánská 2, formou dohody. Nástup ihned.

Bližší informace:

Jana Zemanová, tel.: 542 526 322

ZÍSKALI JSME ISO 9001

Úřad městské části Brno-střed se dlouhodobě snaží o modernizaci, rozvoj, zlepšování fungování úřadu a zkvalitňování služeb občanům. A letos bylo úsilí korunováno

úspěchem, úřad a jeho pracovníci úspěšně

prošli certifikací ČSN 01 0391 – společenská odpovědnost organizací (CSR) a ČSN

EN ISO 9001 – management kvality.

V rámci zavádění systému managementu

došlo k mnoha inovacím. Fungování úřadu

a jeho služeb prošlo zrevidováním v rámci

procesního mapování, díky kterému byly

nalezeny problémové oblasti. Nyní dochází

k jejich odstranění a fungování služeb úřadu

je tak na vyšší úrovni. Úřad se nově snaží

například o zavedení lhůt i pro agendy

v samostatné působnosti, občan tedy bude

mít jasno, kdy bude vyřešena jeho záležitost,

a to včetně možnosti elektronického sledování lhůt, které by mělo začít fungovat nej-

později do konce roku 2018. Na projekt radnice získala peníze z výzvy č. 28 IROP.

V rámci zlepšování služeb občanům musí

také docházet ke změnám uvnitř úřadu a jednou z nich je vylepšení konceptu vzdělávání

zaměstnanců. Kromě odborných školení byla

zavedena školení zaměřená na lepší komunikaci s občanem a osobnostní rozvoj. Jelikož

v městské části žije větší množství cizinců, mají

zaměstnanci úřadu možnost vzdělávání

v anglickém jazyce. Na úřadě brzy občané

opět naleznou schránky přání a stížností, jelikož

jejich názor nás zajímá a tato nejjednodušší

forma sběru dat se ukázala jako nejoblíbenější

mezi občany. Úřad se také snaží o maximální

podporu v sociální oblasti, v ekologii a čistotě

městské části a v neposlední řadě o ekonomickou šetrnost fungování s maximální transparentností. Systém managementu jakosti

a společenské odpovědnosti na Úřadu měst-

4 | Zpravodaj městské části Brno-střed | květen 2018

ské části Brno-střed ověřil audit certifikační

společnosti Qualiform, a. s., který probíhal od

20. prosince 2017 až do 22. února 2018. Auditoři se shodli, že nový systém řízení úřadu je

kvalitní, funkční a schopný se dále rozvíjet

a zlepšovat podle požadavků občanů. Veškeré

náklady, spojené se zaváděním systémů a certifikací byly hrazeny z dotace, nedošlo tedy

k zatížení rozpočtu radnice. Na zavádění systému managementu se ve velkém podíleli

vedoucí odborů, kteří díky vysokému úsilí,

odbornosti a také znalosti přání občanů

pomohli s nalezením zásadních oblastí ke zlepšení a také s nastavením, jak jej dosáhnout.

„Získání obou certifikací je potvrzením, že

snaha o otevřenou a fungující radnici není

jen dojem z našeho úsilí,“ hodnotí výsledek

Martin Landa, starosta MČ Brno-střed.

Petr Štika ■

tajemník ÚMČ