Názory občanů
Vážená redakce,
ráda bych se také vyjádřila k čistotě ulic v naší MČ Brno-střed.
A úplně konkrétně k naší ulici, ulici
Mlýnské, dále Křenové, Přízově,
Spálené, Rumiště a Šujanově
nám. Ulice těsně sousedící a navazující na obě nádraží, jak vlakové, tak autobusové. Jsme vlastně střed města. A právě tady je
nejvíce nepřizpůsobivých občanů
a bezdomovců. A nejvíc zařízení
pro tyto lidi. Armáda spásy na
Mlýnské ulici (naproti MŠ),
záchytná stanice přímo v bytovém
domě na Rumišti, roh KřenovéRumiště další ubytovna, dále na
Masné ulici. Přála bych těm, kdo
si naříkají na nepořádek v ulici,
vidět ten náš. To neustálé vysedávání u Armády spásy, hulákání
a žebrání na kolemjdoucích občanech, pomočené všechny vchody
domů, všechny rohy. Lidské výkaly mezi auty, pozvracené chodníky, samé kartony, pytle s hadry,
matrace. A k tomu nekonečné
množství odpadků, špačků od
cigaret, PET lahví od vína. Roz-
bité lahve od alkoholu jak na
chodnících, tak na silnici. Pneumatiky, které slouží jako WC.
V teplejším období jsou zelené
plochy u školy a v parku na Šujanově nám. obsazené těmito lidmi.
A zaneřáděné psími výkaly.
Mořem psích výkalů. Jen málo
pejskařů sebere hromádku po
svém pejskovi. Osobně bych
nejen udělila finanční pokutu. Ale
také nechala majitele psa uklidit
celou plochu. Myslím, že tohle by
bylo mnohem lepší, věřte mi.
Nejde mi na rozum, že v době
poměrně vysoké nezaměstnanosti nemáme na úklid v ulicích
lidi? Mluví se o tomhle konci jako
o vyloučené lokalitě... Co ještě
dodat. Město se sice postaralo
o čisté nádraží, ale problém se
posunul a prohloubil o pár metrů
dál. Navíc vysoká prašnost z likvidace areálu Vlněny. Vážená radnice, co s tím?
L. Křížová
Pozn. redakce: reakci radnice na
tento příspěvek najdete na str. 8.
Rezidentní parkování = platit, platit, platit
Dubnový Zpravodaj MČ BS otiskl
dramatické líčení o špinavém
ovzduší v Brně a ulicích zaskládaných auty. A řadu hrozivých dat
– bez odkazů na zdroje k ověření
pravdivosti. Paní místostarostka
tím prý chtěla rozptýlit obavy jedné paní, že rezidentní parkování
jí možnosti zaparkovat zhorší,
a navíc i zaplatí. Myslím, že obavy
oné paní jsou důvodné, bude to
ještě horší. Dnešní vládci města
tají Brňanům, co je skutečně
čeká. Připravují cílené represe,
aby se občané zbavovali aut nebo
je aspoň znehybnili u svých byd-
lišť. K tomu chystají nové zákazy,
nehorázné parkovací poplatky
a čilé pokutování. A do fondu
mobility poteče ročně přes 100
milionů korun za parkování
a z pokut ždímaných Brňanů. Tím
se zaplatí noví úředníci inkasisté,
zákazové značky, kamerovací
auta, pokutovací strážníci. Zbytkem se podpoří hlavně cyklistika
(viz http://www.brno-autem.cz/
/fond-mobility-jako-podvod-naridice). Už vidím houfy důchodců
75+ jak na svých bikes bujaře
uhánějí ulicemi Brna! Na seniory
padnou represe nejcitelněji. Vyje-
dou-li častěji autem po Brně, utratí
přes 10 % z důchodů, stačí 1–2
hodiny parkovat denně za 20–60
Kč/hod. Žijí-li jen z důchodů,
brněnští politici je citelně ožebračí. Podnět zbavit brněnské seniory poplatků byl primátorem odmítnut, osvobození by prý zneužívali
a poplatky jsou prý minoritní záležitostí. Akce ekohujerů míří hlavně proti autům důchodců. V Brně
je 20 % občanů 65+, auto je pro
mnohé zlepšením kvality života,
zejména při pohybových obtížích.
I záměr nízkoemisní zóny (MF
Dnes 22. 2.: Brno vykáže nejstarší
auta?) trefí hlavně důchodce, jimž
jsou nová auta reálně nedostupná. Parkoviště se cíleně likvidují:
na ulici Hlinky při opravě 2006
a 2007 ubylo cca 60 míst, u Vaňkova nám. se zrušila většina parkování pacientům onkologie…
Auta patří dnes k životnímu standardu. Nebo se vrátíme ke koňským drožkám a kobylince z ulic
budou žádaným artiklem pro
zahrádkáře?
Ing. Mgr. Miroslav Hrdina
Pozn. redakce: reakci radnice na
tento příspěvek najdete na str. 8.
Tato rubrika obsahuje názory čtenářů, které nejsou redakčně upravovány, a vydavatel nenese zodpovědnost za její obsah.
Názory zastupitelů
Nutné opravy zastávek MHD a jejich okolí
Rád bych se
v tomto článku
věnoval jednomu tématu, které se dotýká
všech občanů
používajících
MHD.
Asi každý, kdo čeká na tramvaj,
tak si všímá, jak vypadá okolí
zastávky, stav povrchu nebo zábradlí a podle toho může posuzovat, jak se správce, v tomto případě Dopravní podnik města Brna,
o tento svůj majetek stará. Na přiložené fotografii můžete vidět
odstrašující příklad toho, jak může
vypadat přinejmenším dlouhé
Zanedbaný ostrůvek u zastávky Celní
roky (či snad dokonce desetiletí)
zanedbávaný ostrůvek vedle přechodu pro chodce u zastávky
12
ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Červen 2017
tramvají Celní – ulice Vídeňská ve
čtvrti Štýřice v naší městské části
Brno-střed. Přilehlé okolí (v obou
směrech dopravy) na tom není
o mnoho lépe, pokud navíc zaprší,
tak se příchod na zastávku mění
i na kličkovanou mezi svojí velikostí respekt budícími loužemi.
Nejen tato zastávka by si zasloužila generální opravu, ne pouze
provizorní záplaty v asfaltu.
Tento konkrétní zdokumentovaný
případ jsem předal dopravní
komisi k projednání a urgování
oprav. V interpelaci na zastupitelstvu jsem se však i obecně
dotazoval, na koho se mají občané ideálně obracet, aby došlo
k nápravě i v jiných lokalitách.
Chtěl jsem mít oficiální odpověď
z radnice, řada občanů se na mě
obracela s tím, jak mají správně