Názory občanů

Vážená redakce,

ráda bych se také vyjádřila k čistotě ulic v naší MČ Brno-střed.

A úplně konkrétně k naší ulici, ulici

Mlýnské, dále Křenové, Přízově,

Spálené, Rumiště a Šujanově

nám. Ulice těsně sousedící a navazující na obě nádraží, jak vlakové, tak autobusové. Jsme vlastně střed města. A právě tady je

nejvíce nepřizpůsobivých občanů

a bezdomovců. A nejvíc zařízení

pro tyto lidi. Armáda spásy na

Mlýnské ulici (naproti MŠ),

záchytná stanice přímo v bytovém

domě na Rumišti, roh KřenovéRumiště další ubytovna, dále na

Masné ulici. Přála bych těm, kdo

si naříkají na nepořádek v ulici,

vidět ten náš. To neustálé vysedávání u Armády spásy, hulákání

a žebrání na kolemjdoucích občanech, pomočené všechny vchody

domů, všechny rohy. Lidské výkaly mezi auty, pozvracené chodníky, samé kartony, pytle s hadry,

matrace. A k tomu nekonečné

množství odpadků, špačků od

cigaret, PET lahví od vína. Roz-

bité lahve od alkoholu jak na

chodnících, tak na silnici. Pneumatiky, které slouží jako WC.

V teplejším období jsou zelené

plochy u školy a v parku na Šujanově nám. obsazené těmito lidmi.

A zaneřáděné psími výkaly.

Mořem psích výkalů. Jen málo

pejskařů sebere hromádku po

svém pejskovi. Osobně bych

nejen udělila finanční pokutu. Ale

také nechala majitele psa uklidit

celou plochu. Myslím, že tohle by

bylo mnohem lepší, věřte mi.

Nejde mi na rozum, že v době

poměrně vysoké nezaměstnanosti nemáme na úklid v ulicích

lidi? Mluví se o tomhle konci jako

o vyloučené lokalitě... Co ještě

dodat. Město se sice postaralo

o čisté nádraží, ale problém se

posunul a prohloubil o pár metrů

dál. Navíc vysoká prašnost z likvidace areálu Vlněny. Vážená radnice, co s tím?

 L. Křížová

Pozn. redakce: reakci radnice na

tento příspěvek najdete na str. 8.

Rezidentní parkování = platit, platit, platit

Dubnový Zpravodaj MČ BS otiskl

dramatické líčení o špinavém

ovzduší v Brně a ulicích zaskládaných auty. A řadu hrozivých dat

– bez odkazů na zdroje k ověření

pravdivosti. Paní místostarostka

tím prý chtěla rozptýlit obavy jedné paní, že rezidentní parkování

jí možnosti zaparkovat zhorší,

a navíc i zaplatí. Myslím, že obavy

oné paní jsou důvodné, bude to

ještě horší. Dnešní vládci města

tají Brňanům, co je skutečně

čeká. Připravují cílené represe,

aby se občané zbavovali aut nebo

je aspoň znehybnili u svých byd-

lišť. K tomu chystají nové zákazy,

nehorázné parkovací poplatky

a čilé pokutování. A do fondu

mobility poteče ročně přes 100

milionů korun za parkování

a z pokut ždímaných Brňanů. Tím

se zaplatí noví úředníci inkasisté,

zákazové značky, kamerovací

auta, pokutovací strážníci. Zbytkem se podpoří hlavně cyklistika

(viz http://www.brno-autem.cz/

/fond-mobility-jako-podvod-naridice). Už vidím houfy důchodců

75+ jak na svých bikes bujaře

uhánějí ulicemi Brna! Na seniory

padnou represe nejcitelněji. Vyje-

dou-li častěji autem po Brně, utratí

přes 10 % z důchodů, stačí 1–2

hodiny parkovat denně za 20–60

Kč/hod. Žijí-li jen z důchodů,

brněnští politici je citelně ožebračí. Podnět zbavit brněnské seniory poplatků byl primátorem odmítnut, osvobození by prý zneužívali

a poplatky jsou prý minoritní záležitostí. Akce ekohujerů míří hlavně proti autům důchodců. V Brně

je 20 % občanů 65+, auto je pro

mnohé zlepšením kvality života,

zejména při pohybových obtížích.

I záměr nízkoemisní zóny (MF

Dnes 22. 2.: Brno vykáže nejstarší

auta?) trefí hlavně důchodce, jimž

jsou nová auta reálně nedostupná. Parkoviště se cíleně likvidují:

na ulici Hlinky při opravě 2006

a 2007 ubylo cca 60 míst, u Vaňkova nám. se zrušila většina parkování pacientům onkologie…

Auta patří dnes k životnímu standardu. Nebo se vrátíme ke koňským drožkám a kobylince z ulic

budou žádaným artiklem pro

zahrádkáře?



Ing. Mgr. Miroslav Hrdina

Pozn. redakce: reakci radnice na

tento příspěvek najdete na str. 8.

Tato rubrika obsahuje názory čtenářů, které nejsou redakčně upravovány, a vydavatel nenese zodpovědnost za její obsah.

Názory zastupitelů

Nutné opravy zastávek MHD a jejich okolí

Rád bych se

v tomto článku

věnoval jednomu tématu, které se dotýká

všech občanů

používajících

MHD.

Asi každý, kdo čeká na tramvaj,

tak si všímá, jak vypadá okolí

zastávky, stav povrchu nebo zábradlí a podle toho může posuzovat, jak se správce, v tomto případě Dopravní podnik města Brna,

o tento svůj majetek stará. Na přiložené fotografii můžete vidět

odstrašující příklad toho, jak může

vypadat přinejmenším dlouhé

Zanedbaný ostrůvek u zastávky Celní

roky (či snad dokonce desetiletí)

zanedbávaný ostrůvek vedle přechodu pro chodce u zastávky

12

ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Červen 2017

tramvají Celní – ulice Vídeňská ve

čtvrti Štýřice v naší městské části

Brno-střed. Přilehlé okolí (v obou

směrech dopravy) na tom není

o mnoho lépe, pokud navíc zaprší,

tak se příchod na zastávku mění

i na kličkovanou mezi svojí velikostí respekt budícími loužemi.

Nejen tato zastávka by si zasloužila generální opravu, ne pouze

provizorní záplaty v asfaltu.

Tento konkrétní zdokumentovaný

případ jsem předal dopravní

komisi k projednání a urgování

oprav. V interpelaci na zastupitelstvu jsem se však i obecně

dotazoval, na koho se mají občané ideálně obracet, aby došlo

k nápravě i v jiných lokalitách.

Chtěl jsem mít oficiální odpověď

z radnice, řada občanů se na mě

obracela s tím, jak mají správně