Zpravodaj Brno-střed
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 13
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 14
Naše školy
14
ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Leden 2016
Nová mobilní iPadová učebna
zakoupená v projektu Oranžo-
vé mobilní vzdělávání díky
finančnímu příspěvku Nadace
ČEZ se v tomto školním roce
stává nejvytíženějším pracov-
ním nástrojem na základní ško-
le Husova.
Jako jedna z pilotních daltonských
škol v ČR vede ZŠ a MŠ Husova
dlouhodobě žáky k samostatnos-
ti, zodpovědnosti a spolupráci.
Jedním z mnoha nástrojů jsou
také různé projekty, které žáci
zpracovávají z rozličných druhů
informací a zdrojů.
Dvacet šest nových iPadů nyní
přináší do dlouhodobě praxí ově-
řených postupů nový rozměr
i zcela nové možnosti.
Na škole byla do loňského roku
pouze jedna, plně vytížená počí-
tačová učebna a několik noteboo-
ků, které kolovaly ze třídy do třídy.
Žákům i učitelům citelně scházela
možnost pracovat s technologie-
mi v několika vyučovacích hodi-
nách najednou. Vznikl proto
záměr pořídit mobilní učebnu, kte-
rá by jednak rozšířila kapacitu stá-
vající počítačové učebny, jednak
umožnila pracovat s moderními
technologiemi také mimo školu
na exkurzích a výletech. A jen díky
významnému příspěvku Nadace
ČEZ se nám toto přání podařilo
realizovat.
Z finanční podpory Nadace ČEZ
ve výši 406 000 Kč zakoupila
Husovka 26 ks tabletů iPad Air
s pamětí 64 GB, ochranné obaly
a synchronizační kufr, díky které-
mu jsou iPady dostatečně chrá-
něny při přenášení a současně
umožňuje jejich nabíjení. Pro
snadnější práci při editování textu
jsme zakoupili také dvě klávesni-
ce typu Cover, které pomáhají uči-
telům snadněji vytvářet materiály
pro žáky přímo na iPadech. Hodí
se zejména pro psaní textů v pra-
covních listech, které kombinují
klasické aktivity spolu s využitím
možností moderních technologií.
Ve škole slouží iPady jako pře-
nosná počítačová učebna, žáci
vyhledávají různé informace do
všech možných vzdělávacích
předmětů a tyto informace přeta-
vují do tradičních poznámek nebo
z nich vytváří různé infografiky,
plakáty a další materiály.
„Práce s tablety nás baví, je to pří-
jemné zpestření výuky. Tablety
jsou rychlé s dobrým wi-fi připoje-
ním a snadno se ovládají. Je jich
zatím sice jen pro jednu třídu, ale
i tak je to skvělé. Jsem hrozně
vděčný, že se nám této techniky
dostalo,“ hodnotí své zkušenosti
s učebnou Vojta Š. z 9.B. A Petra H.
z 9.A dodává: „Je hrozně super
nekoukat v hodině jen do učebni-
ce, ale i dělat něco interaktivního.
Oceňuji, že se s iPady vyučuje
způsobem, který pohlcuje dnešní
svět – s chytrými zařízeními.“
Díky iPadům mají naši žáci po
ruce nezměřitelné množství infor-
mací, které jim pomůže daná
témata pečlivě uchopit, podrobně
prozkoumat, vybrat to nejdůleži-
tější a následně zpracovat do
atraktivní podoby. Kreativní vyžití
se tedy nesoustředí jen do tradič-
ních výchov, kdy v hudební výcho-
vě vedle poslechů skladeb na
internetu zkoušejí žáci skládat
svoji vlastní hudbu, ve výtvar
výchově malují do různých apli-
kací či upravují fotografie, ale
napříč předměty a vedou žáky
k hlubšímu uvědomění a pocho-
pení, jaký význam nese i grafic
zpracování informace.
Na exkurzích se žáci mění ve
výzkumníky a využívají plný poten-
ciál tabletů, fotografují, filmují, do
tabletů rovnou zaznamenávají
nápady a poznámky z probíhají-
cích výzkumů. K těmto se potom
vracejí ve škole, kdy na iPadech
zpracovávají výsledky své práce.
Vedle zpracování „tvrdých dat“ se
věnují také kreativním činnostem
jako úprava fotografií či stříhání
videí. V budoucnu plánujeme
zakoupit také externí senzory při-
pojitelné k tabletům, jako jsou růz-
ná čidla pro měření teploty či mak-
ro-čočky na fotoaparáty v tabletu
pro detailní záběry přírodnin.
A to není vše. Díky více než
80 000 aplikacím v obchodě App-
Store, z nichž většina je v anglič-
tině, iPady pomáhají a budou dále
pomáhat žákům rozvíjet vedle
znalostí také jejich jazykové
dovednosti. O tom se měli mož-
nost přesvědčit i žáci, kteří se
účast nili exkurze do Berlína
v rámci projektu Po stopách želez-
né opony, kdy jim historii míst
s pozůstatky berlínské zdi přiblí-
žila mimo jiné i aplikace Cold War
Walking Tour In Berlin.
Jak hodnotí přínos iPadů učitelé?
„iPady mi pomáhají rozšířit škálu
výtvarných vyjadřovacích pro-
středků, které mohu se svými
žáky v hodinách tvořivě používat.
iPady ukrývají mnoho funkcí v jed-
nom zařízení, možnosti vyhledá-
vání na internetu se kombinují
s nepřebernou nabídkou aplikací,
které všechny lze efektivně využít
k rozvoji dovedností žáků. Žáci
mohou fotit, své fotky upravují,
doplňují o další grafické prvky, píší
své vlastní texty a v kombinaci
s propojenými školními Google
aplikacemi umožňují vytvářet vel-
mi pokročilé materiály. Navíc je to
způsobem, který je dnešní gene-
raci velmi blízký,“ hodnotí iPady
paní učitelka Lída Fidlerová. Jed-
ním z výsledků její práce v pro-
jektu je také dvojjazyčná e-kniha
a tištěná kniha o Elišce Rejčce,
která byla oceněna i Knihovnou
Raczynckych v polské Poznani.
Projekt Oranžové mobilní vzdě-
lávání v tomto kalendářním roce
končí, ale mobilní iPadová učeb-
na na škole zůstává. Nadace ČEZ
nám umožnila přiblížit nejmoder-
nější technologie a práci s nimi
našim žákům a ukázat jim, že se
s pomocí „chytrých“ zařízení lze
efektivně a především zábavně
učit. A pevně věříme, že i díky zku-
šenostem získaným při práci
s iPady se mnoha žákům otevírají
nové možnosti i vzhledem k jejich
budoucím zaměstnáním.
Lukáš Bajer,
koordinátor projektu
Oranžové mobilní vzdělávání,
ZŠ a MŠ Husova Brno
Nová iPadová učebna překonává všechna očekávání
„Správně vidíme jen srdcem. Co
je důležité, je očím neviditelné.“
Stejně jako Malý princ, tak i týmy
účastnící se družinové akce na
ZŠ Úvoz „Cesta s Malým princem
za světlem“, si odnesly toto
tajemství, které sdělila liška v kni-
ze Antoina de Saint-Exupéryho.
Děti doma vyzvaly rodiče či pra-
rodiče k účasti a přihlásily tým.
Cestu jim zpříjemňovala lucerna,
kterou si v družině předem vyro-
bily. Ve vestibulu školy obdržely
průvodní list a mohly vyrazit.
„Postupujte po svíčkách a držte
se vlevo,“ tak zněla informace,
kterou týmy dostaly. Dál už muse-
ly samy.
Celou cestou je provázely kapitoly
z knihy Malý princ a k nim byly
zadané úkoly na procvičení hlavy
i těla. Pokud tým složil liščino
tajemství, dostal pamětní kartičku
i s názvem svého týmu.
Pak už nic nebránilo tomu jít pro-
zkoumat družinu a u toho se ob -
čerst vit. K dispozici bylo sladké
i slané pečivo, ovoce, ale i domácí
punč.kujeme všem účastní-
kům za příjemnou atmosféru.
Za vychovatelky ŠD
Radka Živnůstková
Cesta s Malým princem za světlem
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 15

Obsah

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 1
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 2
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 3
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 4
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 5
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 6
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 7
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 8
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 9
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 10
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 11
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 12
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 13
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 14
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 15
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 16
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 17
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 18
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 19
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 20
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 21
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 22
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 23
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 24
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 25
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 26
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 27
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 28
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 29
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 30
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 31
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 32
Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 1

Strana 1

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 2

Strana 2

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 3

Strana 3

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 4

Strana 4

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 5

Strana 5

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 6

Strana 6

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 7

Strana 7

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 8

Strana 8

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 9

Strana 9

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 10

Strana 10

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 11

Strana 11

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 12

Strana 12

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 13

Strana 13

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 14

Strana 14

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 15

Strana 15

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 16

Strana 16

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 17

Strana 17

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 18

Strana 18

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 19

Strana 19

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 20

Strana 20

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 21

Strana 21

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 22

Strana 22

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 23

Strana 23

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 24

Strana 24

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 25

Strana 25

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 26

Strana 26

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 27

Strana 27

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 28

Strana 28

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 29

Strana 29

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 30

Strana 30

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 31

Strana 31

Zpravodaj Brno-střed 1/2016, Strana 32

Strana 32

14

Rendering Strana 15 (16376): (0/1) (202 ms)

Rendering Strana 14 (16375): (0/1) (207 ms)

Rendering Strana 13 (16374): (0/1) (206 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (3578 ms)

Rendering Strana 17 (16378): (0/1) (3575 ms)

Rendering Strana 16 (16377): (0/1) (3576 ms)

Rendering Strana 15 (16376): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 14 (16375): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 13 (16374): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 12 (16373): (0/1) (3614 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Zpravodaj Brno-střed: theme set to 8895

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r30/pubLogoa-46.png

 i712/vth23669-1.jpg

 i712/vth23670-1.jpg

 i712/vth23671-1.jpg

 i712/vth23672-1.jpg

 i712/bg16375.svg

 i712/bg16376.svg

 i712/vth23673-1.jpg (3x)

 i712/vth23674-1.jpg (3x)

 i712/vth23658-1.jpg (2x)

 i712/vth23659-1.jpg (2x)

 i712/vth23660-1.jpg (2x)

 i712/vth23661-1.jpg (2x)

 i712/vth23662-1.jpg (2x)

 i712/vth23663-1.jpg[p1]

 i712/vth23664-1.jpg[p1]

 i712/vth23665-1.jpg[p1]

 i712/vth23666-1.jpg[p1]

 i712/vth23667-1.jpg[p1]

 i712/vth23668-1.jpg[p1]

 i712/vth23675-1.jpg[p1]

 i712/vth23676-1.jpg[p1]

 i712/vth23677-1.jpg[p1]

 i712/vth23678-1.jpg[p1]

 i712/vth23679-1.jpg[p1]

 i712/vth23680-1.jpg[p1]

 i712/vth23681-1.jpg[p1]

 i712/vth23682-1.jpg[p1]

 i712/vth23683-1.jpg[p1]

 i712/vth23684-1.jpg[p1]

 i712/vth23685-1.jpg[p1]

 i712/vth23686-1.jpg[p1]

 i712/vth23687-1.jpg[p1]

 i712/vth23688-1.jpg[p1]

 i712/vth23689-1.jpg[p1]