Ohlasy čtenářů
Reakce na článek „Vedení radnice podporuje jízdu na kole“
Rád bych krátce reagoval na článek „Vedení radnice podporuje
jízdu na kole“. Ano, je to bohužel
tak. A chtěl bych se zeptat osob,
které tak vehementně propagují
na radnici kola na úkor chodců
a řidičů, kdy začnou něco dělat
s tím, že „cyklisté“ jsou čím dál
nebezpečnější. Nepamatuji si, že
by ještě zhruba 2–3 roky zpátky
byl s nimi takový problém jako
nyní. Prakticky každý den jich po
městě potkáme v okolí centra
několik, kteří se chovají zcela bezohledně, jezdí vysokou rychlostí
po chodnících, přechodech pro
chodce či v zákazech. Případně
ignorují již vybudované pruhy
a stezky (např. na ulici Botanická
jezdí po vozovce i v protisměru
a vytvářejí tak kolizní situace dnes
a denně). Podobně je to v parku
Lužánky, který už prakticky vůbec
neslouží k tomu, k čemu by měl
a je z něj cyklopejskařská zóna
po celé ploše. Pokud jsou na toto
„cyklisté“ upozorněni, jsou velmi
arogantní až sprostí a to i vůči
rodičům s dětmi či starším lidem,
které předtím téměř srazí. Na
chodníku. Městská policie toto
odmítá řešit i na výslovné upozor-
nění přímo na místě („nemůže prý
být všude“), ale času na rozdávání
lístečků za rohem za stěrače má
zjevně dost (stojící auto pár minut
před koncem blokového čištění
těžko někoho omezí či ohrozí na
rozdíl od bezohledného cyklisty).
Ale chápu, je potřeba vybrat co
nejvíce na pokutách a u cyklistů
je to pro městskou policii zřejmě
nemožné a moc práce. Pak se
ovšem ptám, k čemu nám takoví
„strážci pořádku“ vůbec jsou.
Radnice by místo podpory minoritních skupin či kamarádů z nátlakových organizací jako Brnona-
kole měla řešit to, co se občané
sami rozhodli využívat. A to rozhodně není cyklistika ve městě
nebo zavádění „pražských“
modrých nefunkčních zón pro
parkování v Brně. Pro začátek by
stačilo opravit některé roky děravé
chodníky na Středu, to zcela jistě
ocení občané daleko více než další pomalovanou ulici piktogramy,
které stejně neznamenají vůbec
nic, ač je někteří cyklisté zcela
mylně považují za nějaký vyhrazený prostor.
města, není potřeba okruh Brna,
je lépe rozšířit emisní zóny, platit
další daně a poplatky za neumožnění parkovat – cituji: „V řádu stokorun, které přece nezatíží rodinný
rozpočet.“
Vyhnat tu pakáž studenty, kteří
parkují v Brně, vyhnat opraváře,
řemeslníky, živnostníky, ty co jezdí
za prací a turisty, vždyť zabírají
místa k parkování pro ty, co zde
bydlí.
Vždyť aut a v Brně nemají smysl
žádný – prostě tam jen stojí a zabírají zbytek místa mezi domy, takže
obyvatelé – lidi se prodírají mezi
zpětnými zrcátky a pejskové močí
na kola.
A bude hůř – pohonné hmoty
časem zdraží, budou jezdit jen
zámožní, ostatní „obyčejní“ budou
parkovat možná ve dvou až třech
vrstvách na sobě a platit.
Slib lepšího parkování je hezké slovo, jako by se vytvářel zelený park.
A pak budou parky z nakupených
aut místo stromů.
Pro chodce a kolaře bude v České
kotlině ráj na zemi. Ale to už v zemi
mistra Jana Husa, J. Dobrovského, T. G. Masaryka budou jiné
poměry! Milan Ivo Koukol jr.
před taxíky? Může si naše město
Brno v klidu vychutnat?
Samozřejmě chápu, že do pěší
zóny může vjet sanitka spěchající
pro pacienta např. s infarktem či
plynaři jedoucí k havárii. Ale hrome, proč taxíky? Je to ve veřejném zájmu?
Copak bohatší (či spíše pohodlnější) fyzické osoby nemohou ujít
sto či dvě metrů pěšky k nejbližšímu stanovišti Taxislužby?
Nebo jiná situace: občan či turista
si koupí zmrzlinu, kebab či pizzu
a chce si ji v klidu pěší zóny sníst,
avšak požitek mu zkazí chvátající
taxík.
Hlavně neříkejte páni radní, že si
svačinu turista má sníst na lavičce, těch je v centru Brna nedostatek, či jsou obsazeny bezdomovci nebo zničeny vandaly.
A věřte, což vím ze své zkušenosti
i zkušenosti řady přátel, brněnští
taxikáři přehnanou ohleduplností
rozhodně netrpí, mnohdy jedou
i 50 až 60 km/hod. po pěší zóně!
Petr Kolman,
autor je vysokoškolský pedagog
(PF MU) a občan Brna-střed
Tomáš Novotný
30 km/hod. poté 0 km/hod.
V Brně byl zrušen územní plán
rozvoje města a zastaven vývoj
Brna po stránce duchovní i světské.
Ekologicky naladěný škarohlíd
namítá: proč by Brno mělo být prosperující křižovatkou cest vlakových i dálničních? Proto zachovejte
stav z doby císaře Josefa II. Kdy
hlavní nádraží hostilo svobodnou
železnici z Rakouska do Brna
a žádné rychlovlaky s nebezpečnou rychlostí 130 km/hod. Rozvoj veletržního Brna směrem na jih
zastavit, zastavit rozvoj všeho.
Brno se svými sakrálními a světskými stavbami, se svým duchovním a kulturním životem izolovat.
Zastavět chodníky různobarevnými ekologickými kontejnery, silnice a chodníky zúžit ve prospěch
privilegovaných dotovaných teple
oblečených kolařů a střed města
pomalovat na stezky pro dva kolaře
za hodinu v létě, jak je oficiálně
uvedeno, kteří projedou a neohrozí
tramvaje, chodce, zásobování,
policii, taxi a ani maminky s kočárky
atd.
Ekologové tvrdí, proč zprovoznit
R43, když doprava vede středem
BRNO: Taxíky v centru
Jako obyvatele Brno-středu mě
trápí jedna věc. Taxikáři v centru.
In media res: Nechápu proč je
povolen vjezd a tolerována rychlá
jízda taxikářů v pěších zónách
v centru. Např. v ulicích Masarykova, Česká, Starobrněnská,
Kobližná, Zámečnická a dalších.
Proč je to povoleno? Jakou kvalitu
má procházka po pěší (!) zóně
jinak pěkného města, kde občané
musejí neustále uskakovat před
sebevědomými taxikáři? Taxikáři
brázdícími, ne zrovna pomalu,
naším brněnským centrem? Cui
bono?
Někdo možná namítne – to je pro
podporu turismu.
Má Magistrát města Brna (MMB)
či ÚMČ Brno-střed či jiná veřejná
instituce zpracovánu studii, kolik
do veřejné kasy přináší fakt, že je
povoleno taxikářům jezdit těmito
brněnskými klidovými zónami?
Pokud ano, ať ji zveřejní.
Jakou vzpomínku si odnese např.
rakouský, ruský či pražský senior-turista, který musí uskakovat
Nestrpčujte chodcům život cyklisty
Dovoluji si reagovat na váš článek
týkající se jízdy na kole jako běžné
součásti dopravy. Chtěl bych upozornit, že ve a kolem středu města žije
velká část starších lidí, kteří prostě
na kole nejezdí a umisťování cyklopruhů na chodníky, které mají sloužit
především chodcům je bezohledné
(viz nesmyslné značení na ul. Botanické, kde dochází ke kolizím)! Chodci jsou již beztak omezování při chůzi
zaparkovanými auty, mnohde kolmo
k domům tak, že maminka s kočárkem neprojde a musí auto obejít po
silnici! Takže jim ještě nestrpčujte
život cyklisty! Ing. Jiří Kubíček
Tato rubrika obsahuje názory čtenářů, které nejsou redakčně upravovány, a vydavatel nenese
zodpovědnost za její obsah.
11
ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Leden 2016