Informace z radnice
SENIOR BUS vyrazil do ulic
Od 1. června spustil Dopravní
podnik města Brna ve spolupráci s Odborem sociální péče
Magistrátu města Brna novou
službu SENIOR BUS.Ta je určena pro osoby s tělesným postižením a seniory starší 70 let
s trvalým bydlištěm v městě
Brně. Lidé za tuto službu zaplatí
padesát korun.
„Zkušební provoz ukázal, že
o SENIOR BUS bude zájem.
Jsem rád, že město Brno jde cestou pomoci seniorům v dopravě,
pokud už nezvládají cestu jinými
dopravními prostředky. Máme
zájem, aby se tito lidé dostali
pohodlně k lékaři či za kulturou
a zpříjemnili si tak život,“ popsal
hlavní cíle služby primátor Petr
Vokřál.
Služba bude zajišťována v pracovních dnech, víkendech a státem uznávaných svátcích vždy od
6.00 do 22.00 hodin. SENIOR
BUS zajišťuje:
– jízdu od dveří ke dveřím
– přepravu 1 vozíčkáře s elektrickým vozíkem
– možnost přepravy asistenčního
psa
Službu si mohou zájemci
objednávat na telefonním čísle
731 518 348, a to minimálně
jeden pracovní den dopředu od
7.00 do 15.00. Objednávkový systém běží od 16. května, kdy si jízdu SENIOR BUSEM zamluvilo
25 lidí.
Při objednávání služby zadejte
operátorovi následující informace:
– datum a čas požadované jízdy
–
–
–
–
místo nástupu
místo výstupu
jméno a příjmení
datum narození nebo č. průkazu ZTP či ZTP/P (vozíčkář,
nevidomí apod.)
– jméno a příjmení případného
nezbytného doprovodu
– telefonní číslo, na kterém je
zájemce k zastižení
„Občan Brna může službu SENIOR BUS využít maximálně
6krát za kalendářní měsíc. Jednou jízdou se rozumí přejezd
z místa nástupu do místa výstupu
a zpět, pokud je čekání kratší než
15 minut. Pokud je čekání delší
než 15 minut, je služba považována za další jízdu,“ vysvětlil provozní ředitel DPMB Jiří Valníček.
Služba, která bude provozována
pouze na území města Brna, je
zpoplatněna jednotnou částkou
ve výši 50 Kč. Jedna doprovázející osoba má cestu zdarma. Veškeré další náklady, které budou
ročně přesahovat 4 miliony korun,
bude dotovat Magistrát města
Brna.
K dispozici pro službu SENIOR
BUS jsou vyčleněny dva automobily. Jeden na CNG, druhý na
naftový pohon. Jeden z automobilů je navíc uzpůsoben k přepravě osob na elektrickém vozíčku
a byl představen na tiskové konferenci, která se konala k příležitosti spuštění nové služby.
Dopravní podnik má v současnosti na tuto službu 11 řidičů, kteří
museli složit taxikářské zkoušky.
(red)
Informujeme
Výjimečný Erasmus: Studenti z Kotlářské zvládali veškerou práci
v londýnských firmách bez problémů
programy atd. Studenti zvládali
veškerou práci ve firmách bez
problémů a zaměstnavatelé vysoce hodnotili jejich komunikační
dovednosti, odborné znalosti
i pracovní morálku. Skvěle reprezentovali naši školu v zahraničí
a tímto jim ještě jednou děkujeme.
Děkujeme i všem vyučujícím naší
školy, kteří se zasloužili o výbornou odbornou a jazykovou úroveň
našich studentů. Těšíme se, že
tento projekt bude pokračovat
v příštím roce!
V dubnu se 15 studentů
Obchodní akademie, Střední
odborné školy knihovnické
a Vyšší odborné školy Brno,
Kotlářská 9 zúčastnilo dvoutýdenní stáže v Londýně.
Jednalo se o praxi ve firmách pro
studenty druhých a třetích ročníků
obchodní akademie a ekonomic-
kého lycea. Veškeré náklady na
stáž byly hrazeny Evropskou unií
v rámci projektu Erasmus Plus
2015-1-CZ01-KA102-012883.
První běh stáží proběhl již v prosinci, kdy vyjelo rovněž 15 studentů.
Studenti si zdokonalili dovednosti
v oblasti kontaktu se zákazníky,
administrativy i využívání infor-
8
ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Prázdniny 2016
mačních technologií. Naučili se
také svou práci vhodně prezentovat spolupracovníkům nebo zákazníkům firmy, což přispělo
k rozvoji jejich soft-skills. Rozšířili
si svou odbornou terminologii
v anglickém jazyce. Pracovali
např. v realitní kanceláři, na
recepci hotelu, v účetní firmě, ve
firmách organizujících vzdělávací
Ing. Mgr. Jiří Haičman,
Obchodní akademie,
Střední odborná škola knihovnická
a Vyšší odborná škola Brno,
příspěvková organizace
Tento projekt byl realizován za finanční podpory
Evropské unie. Za obsah publikace (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich
obsahem.