Zpravodaj Brno-střed
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 3
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 4
Informace z radnice
4
ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Prázdniny 2016
Od dubna 2017 by mělo být
postupně v jednotlivých lokali-
tách městské části Brna-střed
zaváděno rezidentní parkování.
K tomu jsme uspořádali pilotně
první dvě veřejná projednání,
která se konala 25. května
a 1. června ve společenském
sále radnice a na kterých jsme
představili připravované změny.
První z nich bylo určeno oby-
vatelům oblasti vymezené uli-
cemi Údolní, Úvoz, Kounicova
po Komenského a Žerotínovo
náměstí, druhé pak bylo určeno
obyvatelům lokality mezi ulice-
mi Kounicova, Kotlářská, Lidic-
ká po Moravské náměstí. Kaž-
dého projednání se zúčastnilo
přibližně 120 občanů.
Po přivítání zástupci radnice
vedoucí Odboru dopravy Magistrá-
tu města Brna Ing.Vladimír Bielko
přítomné seznámil s chystanými
změnami a postupem jejich zavá-
dění. Zbývající čas vyplnily dotazy
a připomínky obyvatel k problé-
mům a anomáliím veřejného pro-
storu a k parkování v dané lokalitě.
Ty jsou pro nás velmi cenné, pro-
tože nám pomůžou při připomín-
kování projektů a nastavení režimu
v jednotlivých lokalitách. Nejčas-
tější dotazy budou zpracovány
a stanou se spolu s odpověďmi
součástí připravovaných webo-
vých stránek www.parkovanivbr-
ne.cz, které by měly být spuštěny
k začátku září. Zde pak najdete
všechny dostupné informace.
Co je rezidentní
parkování?
Systém rezidentního parkování je
jediný možný zákonný způsob, kte-
rý dává při parkování přednost rezi-
dentům před návštěvníky dané
lokality. Rezidenty jsou v tomto pří-
padě ti z vás, kteří máte v dané
lokalitě nahlášeno trvalé bydliště.
Znamená to, že zejména přes noc
budou buď všechna, nebo většina
míst v lokalitě vyhrazena reziden-
tům. To by mělo vést k tomu, že
návštěvníci nebo obyvatelé, kteří
v oblasti nemají trvalé bydliště, zde
nebudou moci bez zaplacení svoje
auta nechávat delší dobu zapar-
kovaná. Pro rezidenty se uvažuje
cena mezi 300–600 Kč za rok.
Pravidla návštěvnického režimu se
nyní nastavují tak, aby umož nila
návštěvy příbuzných nebo řemesl-
níků. Dostupnost bezplatného par-
kování přitahuje do města další
auta, čímž přispívá k zácpám
a znečištění.
Proč se rezidentní
parkování zavádí?
Situace s parkováním se v Br
neustále zhoršuje. Nalézt parko-
vací místo je čím dál tím těžší a trvá
delší dobu. Přestože ani tato úpra-
va nebude znamenat, že by auto-
maticky na každého obyvatele
v lokalitě připadlo parkovací místo,
pravděpodobnost nalezení parko-
vacího místa se výrazně zvýší
a bude rychlejší.
Dalším důvodem je spravedlivý
přístup k omezenému komunální-
mu majetku – veřejnému prostoru
a právo na čistý vzduch. Spousta
aut zajíždějících do centra a hle-
dajících čím dál tím déle parkovací
místo generuje vysoké znečištění
ovzduší a hluk. Udává se, že až
80 % znečištění ovzduší v Brně
generuje právě doprava. Hlavním
problémem jsou zejména jemné
a ultrajemné prachové částice, kte-
ré putují do plic a do krve a vážou
na sebe toxické látky. Pravděpo-
dobně každý z nás má v rodině či
v okolí někoho, kdo má astma či
nějakou alergii. Prachové částice
ale přispívají i k zvýšenému výsky-
tu cévních, kardiovaskulárních, ale
i nádorových onemocnění a zkra-
cují život každému z nás. Říká se,
že znečištění z dopravy zabije víc
lidí než auta samotná.
Rezidentní systém parkování by
měl přispět k tomu, že návštěvníci
budou auto nechávat spíše na
okraji Brna a poté se do centra při-
blíží MHD, na kole nebo pěšky.
Méně aut přijíždějících do centra
znamená i kratší dobu pro vás –
místní – potřebnou k nalezení par-
kovacího místa. To obojí by mělo
snížit jak zátěž komunikací v cen-
tru, tak snížit znečištění ovzduší
a hladinu hluku. Po zavedení par-
kovacích pravidel ve Stuttgartu vel-
ká část dojíždějících, zejména
studentů, přešla na veřejnou
dopravu a snížil se jak objem emisí,
tak hluk.
Třetím důvodem k řešení problémů
s parkováním je zahlcenost veřej-
ného prostoru auty. Auta dnes par-
kují úplně všude, i tam, kde to
zákon neumožňuje. Tím, že uby-
dou nerezidenti a že se lépe uspo-
řádají parkovací místa, se
zpřehlední prostor. Na některých
ulicích zároveň vzniknou zóny 30.
Dojde k celkovému zklidnění
dopravy a pohyb územím se stane
mnohem bezpečnější pro děti,
maminky s kočárky i pro seniory.
Bezpečnější budou i cesty za
volantem, protože křižovatky
budou mít lepší rozhledové pod-
mínky.
Stejným trendem prošla řada dal-
ších velkoměst, ať již u nás, nebo
v zahraničí. Zmiňme srovnatelně
velký Curych nebo Kodaň, z metro-
polí potom sousední Vídeň nebo
Píž. Některá z těchto měst prob-
lémy s parkováním a zahlceností
veřejného prostoru začala řešit již
před dvaceti lety! V tomto jsme
v Brně trochu zaspali. Jedním
z důsledků tohoto stavu je fakt, že
v Brně máme na tisíc obyvatel více
aut, než má třeba zmíněná Vídeň
nebo Bratislava.
I proto se trendy v řadě západních
měst mění. U kratších vzdáleností
se lidé vracejí k pěší chůzi, roste
podíl cyklistické dopravy. Levněj-
ším způsobem dopravy se pro
občany, kteří auto nepotřebují k jíz-
dě každý den, stává tzv. sdílení,
půjčování aut. Tím dochází k mno-
hem větší efektivitě jejich využívá-
ní. Udává se, že až 95 % času auta
stráví zaparkovaná, tím je efektivita
jejich využívání velmi, velmi nízká.
I to je důvodem toho, že například
v Německu dnes už více jak 1,2
milionu lidí využívá k dopravě prá
carsharing. Podobně až 12 %
všech dopravních cest v Německu
je dnes uskutečněno na kole.
Mgr. Jasna Flamiková,
místostarostka MČ Brno-střed
Příprava rezidentního parkování v městské části Brno-střed
Další besedy k rezidentnímu parkování se pro další oblasti
sousedící s historickým centrem uskuteční 21.9., 5. 10., 19.10.
a 26. 10. vždy v 17 hodin.
Podrobnější informace budou jak ve Zpravodaji, tak na webu
radnice a pozvánky budou distribuovány i v dané lokalitě,
která se bude projednávat.
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 5

Obsah

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 1
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 2
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 3
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 4
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 5
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 6
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 7
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 8
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 9
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 10
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 11
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 12
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 13
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 14
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 15
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 16
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 17
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 18
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 19
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 20
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 21
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 22
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 23
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 24
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 25
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 26
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 27
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 28
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 29
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 30
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 31
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 32
Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 1

Strana 1

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 2

Strana 2

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 3

Strana 3

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 4

Strana 4

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 5

Strana 5

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 6

Strana 6

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 7

Strana 7

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 8

Strana 8

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 9

Strana 9

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 10

Strana 10

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 11

Strana 11

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 12

Strana 12

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 13

Strana 13

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 14

Strana 14

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 15

Strana 15

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 16

Strana 16

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 17

Strana 17

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 18

Strana 18

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 19

Strana 19

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 20

Strana 20

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 21

Strana 21

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 22

Strana 22

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 23

Strana 23

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 24

Strana 24

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 25

Strana 25

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 26

Strana 26

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 27

Strana 27

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 28

Strana 28

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 29

Strana 29

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 30

Strana 30

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 31

Strana 31

Zpravodaj Brno-střed 7-8/2016, Strana 32

Strana 32

4

Rendering Strana 5 (16174): (0/1) (2765 ms)

Rendering Strana 4 (16173): (0/1) (2772 ms)

Rendering Strana 3 (16172): (0/1) (2765 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (4980 ms)

Rendering Strana 7 (16176): (0/1) (4972 ms)

Rendering Strana 6 (16175): (0/1) (4972 ms)

Rendering Strana 5 (16174): (1/1) (1 ms)

Rendering Strana 4 (16173): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 3 (16172): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 2 (16171): (0/1) (4997 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Zpravodaj Brno-střed: theme set to 8895

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r30/pubLogoa-46.png

 i706/vth23467-1.jpg

 i706/vth23468-1.jpg

 i706/vth23469-1.jpg

 i706/vth23470-1.jpg

 i706/bg16173.svg

 i706/bg16174.svg

 i706/vth23471-1.jpg (3x)

 i706/vth23472-1.jpg (3x)

 i706/vth23466-1.jpg (2x)

 i706/vth23473-1.jpg (2x)

 i706/vth23474-1.jpg (2x)

 i706/vth23475-1.jpg (2x)

 i706/vth23476-1.jpg (2x)

 i706/vth23477-1.jpg[p1]

 i706/vth23478-1.jpg[p1]

 i706/vth23479-1.jpg[p1]

 i706/vth23480-1.jpg[p1]

 i706/vth23481-1.jpg[p1]

 i706/vth23482-1.jpg[p1]

 i706/vth23483-1.jpg[p1]

 i706/vth23484-1.jpg[p1]

 i706/vth23485-1.jpg[p1]

 i706/vth23486-1.jpg[p1]

 i706/vth23487-1.jpg[p1]

 i706/vth23488-1.jpg[p1]

 i706/vth23489-1.jpg[p1]

 i706/vth23490-1.jpg[p1]

 i706/vth23491-1.jpg[p1]

 i706/vth23492-1.jpg[p1]

 i706/vth23493-1.jpg[p1]

 i706/vth23494-1.jpg[p1]

 i706/vth23495-1.jpg[p1]

 i706/vth23496-1.jpg[p1]

 i706/vth23497-1.jpg[p1]