Zpravodaj Brno-střed
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 3
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 4
Informace z radnice
4
ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Duben 2017
Na úterním projednávání ná -
vrhu plánu mobility pro Brno
se jedna paní – rezidentka vy -
jádřila, že má ze zavedení re -
zidentního parkování obavy.
Její obava byla založena na
domněnce, že možnost zapar-
kovat se pro ni po jeho zavede-
ní ještě zhorší a že za možnost
zaparkovat na veřejném pro-
storu si navíc zaplatí. Upřímně,
pokud by toto měl být cíl rezi-
dentního parkování, tak by
neexistoval žádný důvod, pr
by ho město mělo zavádět.
Je potřeba si říci, v jakém městě
chceme žít. Zda ve městě, kde
budeme dýchat špinavé ovzduší,
kde budou ulice zaskládané auto-
mobily a kde si chodci leckde i na
chodnících budou připadat jako
vetřelci. Samozřejmě, pokud se
přes zaparkovaná auta vůbec
protáhnou. Nebo chceme město
moderní, čisté a bezpečné, kde
je prostor pro bezpečný pohyb
všech? Město, kde nám život
nezkracuje špinavé ovzduší ge -
nerované z 80 % právě auto -
mobilovou dopravou a kde je
příjemné a pohodlné žít? Město,
kde nebudeme muset desítky
minut kroužit, abychom nalezli
parkovací místo a projíždět u toho
zbytečně peníze za benzin či
naftu?
Brno není prvním městem v Evro-
pě, které bude zavádět rezidentní
parkování a které chce obyvatele
motivovat k většímu využívání
městské hromadné dopravy, vy -
tvářet lepší podmínky pro cyklisty
a pěší chůzi. Rezidentní parková-
ní už má zavedeno nejen Praha,
ale i řada menších měst, např.
Plzeň, Liberec, Olomouc, Třebíč
a další. Politiku parkování a na -
stavení pravidel řeší i mnohá
města v zahraničí, např. Kodaň,
Curych, Stockholm, Vídeň, Paříž,
Moskva… Nedávno jsme zde
měli návštěvu z Prahy. Jedním
dechem si povzdechli nad rezi-
dentním parkováním, druhým
zároveň dodali, že bez něho by
ta situace byla výrazně horší.
Brno má vysoký počet aut na tisíc
obyvatel. Zatímco u Brna se udá-
vá 580 vozidel/1000 obyvatel,
u Bratislavy 530 vozidel/1000
obyvatel, Vídeň má 391 vozi-
del/1000 obyvatel a Berlín 317
vozidel/1000 obyvatel. Rozdíl
mezi počtem vlastněných aut
mezi Brnem a Vídní je tedy téměř
200 aut, s Berlínem je toto srov-
nání ještě propastnější, v Berlíně
mají na tisíc obyvatel o 260 aut
méně oproti Brnu!
Města, jako jsou Vídeň, Berlín
a další už dávno začala pracovat
na tom, aby nepodporovala pouze
automobilovou dopravu, ale aby
nabízela příjemný a bezpečný
pohyb po městě využitím všech
druhů dopravy. I proto se trendy
v řadě západních měst mění.
U kratších vzdáleností se lidé vrací
k pěší chůzi, roste podíl cyklistické
dopravy.íklady z naplňování
ambiciózního plánu mobility ve
Vídni jsou nadmíru působivé.
Oproti hodnotám roku 1993 se
podařilo snížit podíl individuální
automobilové dopravy o 7%
(z 40% na 33%, tj. o pětinu), zvýšit
podíl cestujících ve veřejné dopra-
vě z 29% na 35% a zvýšit podíl
cyklistické dopravy ze 3% na 5%.
Levnějším způsobem dopravy se
pro lidi, kteří auto nepotřebují k jíz-
dě každý den, stává například tzv.
sdílení, půjčování aut. Udává se,
že až 95 % času auta stráví zapar-
kovaná, tím je efektivita jejich využí-
vání velmi nízká. Zatímco v roce
2010 mělo o sdílená auta (carsha-
ring) ve Vídni zájem asi deset tisíc
Vídeňanů, šest let poté je to více
jak sto tisíc. Ve Vídni je v současné
době k dispozici 1 300 sdílených
vozidel a podle studie, která se oblí-
beností carsharingu ve Vídni zabý-
vala, má tento projekt velmi
pozitivní vliv na život ve městě. Sní-
žil se počet ujetých kilometrů, sní-
žily se emise CO
2
a studie také
udává, že jedno auto ze sdílené
sítě nahrazuje až pět osobních
vozidel. V případě ujetých kilometrů
studie udává úsporu ve výši 44
milionů kilometrů, v případě úspor
emisí pak sedm tisíc tun CO
2
.
V celém Německu dnes už více
jak 1,2 milionu lidí využívá k dopra-
vě právě carsharing. Podobně až
12 % všech dopravních cest
v Německu je dnes uskutečněno
na kole. Příklady z Vídně i dalších
měst ukazují, že změna je možná.
I v Brně už dnes fungují tři cars-
heringové společnosti, které jsou
alternativou pro ty, kteří nepotře-
bují autem jezdit každý den.
Setkání s nimi pro vás připravu-
jeme.
Mgr. Jasna Flamiková,
místostarostka MČ Brno-střed
Pár poznámek k rezidentnímu parkování a dopravní vizi Brna
Výstava k parku na Moravském náměstí
Jak bude vypadat park za pár
let? Bude se vám líbit? Stane se
z něj i vaše oblíbené místo pro
trávení volného času v centru
Brna? Věříme, že ano. Přijďte se
podívat na výstavu věnovanou
architektonicko-urbanistické
a krajinářské soutěži Park na
Moravském náměstí v Brně. Uvi-
díte všechny soutěžní návrhy
a jistě vás bude nejvíc zajímat
ten vítězný.
Výstava proběhne
v Urban centru
na Mečové 5, od 29. března
do 10. května 2017
. Park na
Moravském náměstí je významným
prvkem městské struktury a tvoří jed-
no z největších centrálních prostran-
ství města Brna. Výstava představuje
dvacet návrhů na revitalizaci parku
od českých i zahraničních architektů.
Všechny návrhy vzešly z architekto-
nicko-urbanistické a krajinářské sou-
těže, kterou vyhlásila v polovině roku
2016 městská část Brno-střed.
„Cílem soutěže bylo navrhnout revi-
talizaci dlouhodobě neudržovaného
městského parku na Moravském
náměstí. Zrekonstruované prostran-
ství by mělo sloužit především jako
celoroční rekreační a oddychová
plocha pro obyvatele města na kři-
žovatce významných pěších tras,“
shrnul soutěž Ing.arch. Petr Bořecký.
Výstava v Urban centru nabízí
návštěvníkům nejen ukázku vítěz -
ného návrhu od architektonické
kanceláře consequence forma, ale
také ukázku dalších devatenácti stu-
dií, které byly do soutěže přihlášeny
a splnily veškeré zadávací podmínky.
Druhá část výstavy je tvořena krát-
kým shrnutím historie parku doplně-
ným četnými archivními snímky
a v neposlední řadě také obrázky
dětí brněnských základních škol, kte-
ré konkurovaly architektům a soutě-
žily se svými nápady na téma, jak
vidí park svých snů dětskýma očima.
Urban centrum na Mečové 5 je ote-
vřeno od pondělí do pátku, vždy od
10.00 do12.00 a od 13.00 do 18.00
hodin a vstup je zdarma.
(kad)
Na Moravském náměstí nově přibude i kavárna
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 5

Obsah

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 1
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 2
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 3
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 4
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 5
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 6
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 7
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 8
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 9
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 10
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 11
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 12
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 13
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 14
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 15
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 16
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 17
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 18
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 19
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 20
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 21
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 22
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 23
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 24
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 25
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 26
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 27
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 28
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 29
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 30
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 31
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 32
Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 1

Strana 1

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 2

Strana 2

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 3

Strana 3

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 4

Strana 4

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 5

Strana 5

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 6

Strana 6

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 7

Strana 7

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 8

Strana 8

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 9

Strana 9

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 10

Strana 10

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 11

Strana 11

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 12

Strana 12

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 13

Strana 13

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 14

Strana 14

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 15

Strana 15

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 16

Strana 16

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 17

Strana 17

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 18

Strana 18

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 19

Strana 19

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 20

Strana 20

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 21

Strana 21

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 22

Strana 22

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 23

Strana 23

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 24

Strana 24

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 25

Strana 25

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 26

Strana 26

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 27

Strana 27

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 28

Strana 28

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 29

Strana 29

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 30

Strana 30

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 31

Strana 31

Zpravodaj Brno-střed 4/2017, Strana 32

Strana 32

4

Rendering Strana 5 (15918): (0/1) (1780 ms)

Rendering Strana 4 (15917): (0/1) (1785 ms)

Rendering Strana 3 (15916): (0/1) (1785 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (4895 ms)

Rendering Strana 7 (15920): (0/1) (4900 ms)

Rendering Strana 6 (15919): (0/1) (4901 ms)

Rendering Strana 5 (15918): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 4 (15917): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 3 (15916): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 2 (15915): (0/1) (4933 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Zpravodaj Brno-střed: theme set to 8895

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r30/pubLogoa-46.png

 i698/vth23211-1.jpg

 i698/vth23212-1.jpg

 i698/vth23213-1.jpg

 i698/vth23214-1.jpg

 i698/bg15917.svg

 i698/bg15918.svg

 i698/vth23215-1.jpg (3x)

 i698/vth23216-1.jpg (3x)

 i698/vth23210-1.jpg (2x)

 i698/vth23217-1.jpg (2x)

 i698/vth23218-1.jpg (2x)

 i698/vth23219-1.jpg (2x)

 i698/vth23220-1.jpg (2x)

 i698/vth23221-1.jpg[p1]

 i698/vth23222-1.jpg[p1]

 i698/vth23223-1.jpg[p1]

 i698/vth23224-1.jpg[p1]

 i698/vth23225-1.jpg[p1]

 i698/vth23226-1.jpg[p1]

 i698/vth23227-1.jpg[p1]

 i698/vth23228-1.jpg[p1]

 i698/vth23229-1.jpg[p1]

 i698/vth23230-1.jpg[p1]

 i698/vth23231-1.jpg[p1]

 i698/vth23232-1.jpg[p1]

 i698/vth23233-1.jpg[p1]

 i698/vth23234-1.jpg[p1]

 i698/vth23235-1.jpg[p1]

 i698/vth23236-1.jpg[p1]

 i698/vth23237-1.jpg[p1]

 i698/vth23238-1.jpg[p1]

 i698/vth23239-1.jpg[p1]

 i698/vth23240-1.jpg[p1]

 i698/vth23241-1.jpg[p1]