Informace z radnice
Radnice městské části Brno-střed pomůže s propagací
zajímavých kulturních, neziskových a komunitních projektů
Baletní školka, filmový festival,
prezentace činnosti neziskových organizací, akce pro rodiče s dětmi, sportovní klání,
gastronomické projekty, přímé
přenosy z Metropolitní opery
v New Yorku – to vše bude
pomáhat propagovat radnice
městská část Brno-střed prostřednictvím citylight vitrín.
„Je to výsledkem naší výzvy pořadatelům a organizátorům, kteří
žádali radnici o záštitu nad svými
projekty. Kromě jiného jsme jim
také nabídli, že mohou k propagaci svých aktivit využít plochy
v citylight vitrínách, které má radnice k dispozici,“ představil další
formu podpory především kulturního, neziskového a komunitního
dění radní pro kulturu, sport
a turismus Petr Kalousek.
V prvním kole se sešlo 29 žádostí
od 25 subjektů. „Celkově požadovaly přes 1 300 ploch, což je
mnohonásobně více, než jaká je
vyhrazená kapacita. Přijímaly se
žádosti na období od začátku října do konce února příštího roku,
přičemž jsme měli k dispozici
necelé tři stovky plakátovacích
ploch,“ uvedl Petr Kalousek
a dodal: „Zájem byl velký, což
potvrzuje, že jsme snad nabídli
vítanou a užitečnou pomoc.“
Radnice městské části Brno-střed
má na základě smlouvy se společností euroAWK v citylight vitrínách každoročně bezplatně
k dispozici 36 stabilních ploch po
dobu 12 měsíců, u nichž se dá
měnit obsah vždy po měsíci.
A dále je možné obsadit místa
určená pro krátkodobé měsíční
využití. Tato kapacita se v průběhu
roku sčítá a je takto k dispozici
dalších 100 ploch pro obsazení
v trvání výlepu 1 měsíc. Postup
pro nabízení ploch schválila Rada
městské části Brno-střed, která
následně i schvalovala jejich přidělení. Mezi podmínkami pro
uchazeče je například i závazek
organizátora, že nebude využívat
takzvaný černý výlep.
Po právě ukončeném a vyhodnoceném úvodním kole se žádosti
o přidělení ploch v citylight vitrínách budou uzavírat 2x ročně,
ke dni 31. 12. na období od 1. 3.
do 31. 8 a ke dni 30. 6. na období
od 1. 9. do 28. 2. a kompletní
informace jsou k dispozici na
webových stránkách radnice
www.brno-stred.cz.
Roman Burián
Vedení radnice podporuje jízdu na kole jako běžnou součást
brněnské dopravy. Je nejen efektivní, ale i zdravá
Jízda na kole má být běžnou –
a bezpečnou – součástí brněnské dopravy. Rada městské
části Brno-střed proto přijala
návrhy prioritních opatření, která mají tento trend podporovat
a která vycházejí z doporučení
občanského sdružení Brno na
kole.
„K dispozici je celá řada nástrojů,
které mohou cyklistům pohyb po
městě usnadnit. Ať už jde o vyhrazené pruhy pro cyklisty, piktogramové
koridory,
podjezdy
a přejezdy nebo o zpřístupnění
některých doposud zapovězených lokalit,“ sdělila místostarostka městské části Brno-střed
Mgr. Jasna Flamiková.
„Konkrétně to znamená, že na
Křenové, Lidické a Benešově
bychom uvítali buď vyhrazené
pruhy pro cyklisty, nebo alespoň
piktogramové koridory, na něko-
lika dalších místech, což jsou ulice Za Divadlem, Jezuitská, Orlí,
Bratislavská, Výstavní, Resslova,
navrhujeme zřízení takzvaných
cykloobousměrek,“ řekl starosta
městské části Brno-střed Martin
Landa a doplnil další možnosti:
„Na Malinovského náměstí a na
Divadelní by mohl být podle našeho názoru vjezd cyklistům povolen po celý den.“
Rada městské části Brno-střed
také doporučuje zapracování
možných opatření do investičních
záměrů připravovaných z úrovně
statutárního města Brna, což se
týká ulic Štefánikova, Hlinky, Gorkého, Grohova, Údolní, Veveří,
Pekařská, Francouzská. „Vhodné
by byly též přejezdy cyklostezek
na Vídeňské a Renneské, ojediněle i legální možnost jízdy po
chodníku – například v části
Vídeňské. Dále zavedení Zón 30,
v nichž je prostřednictvím staveb-
4
ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Říjen 2015
ně-technických opatření a dopravním značením omezena
maximální povolená rychlost, a to
v lokalitě Milady Horákové – Koliště – Cejl. A zajištění lepších průjezdů křižovatkami, což se týká
především Nových sadů,“ dodal
radní pro výstavbu a územní rozvoj Ing. arch. Petr Bořecký.
Podle místostarostky Jasny Flamikové má městská cyklistika spoustu výhod: „Je to lepší pro město
z hlediska objemu dopravy, méně
aut znamená méně zplodin a více
místa na silnicích, je to lepší a zdravější i pro samotné cyklisty – všichni, kdo kratší vzdálenosti zvládají
pěšky nebo na kole, mají pohyb,
který v dnešní době často chybí.“
Svým rozhodnutím Rada městské části Brno-střed reagovala na
výzvu Odboru dopravy Magistrátu
města Brna, který požádal všechny brněnské městské části o sdělení nejdůležitějších preferencí
opatření pro cyklistickou dopravu
z jejich pohledu. Podle sdělení
odboru dopravy je jedním z cílů
dopravní politiky města Brna podpora cyklodopravy, její rozvoj
a dosažení zvýšení jejího podílu
ve městě. Jako základní materiál
pro rozvoj cyklistické dopravy byl
zpracován v roce 2010 Generel
cyklistické dopravy ve městě
Brně. Město Brno podporuje
cyklistickou dopravu nejenom
naplňováním tohoto Generelu,
ale také rozpracováním cílů
a opatření Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy ČR do
koncepčních a rozvojových materiálů města Brna. Město Brno se
hlásí k základnímu cíli této strategie – zpopularizovat jízdní kolo,
aby se opět stalo rovnocennou,
přirozenou a integrální součástí
dopravního systému ve městě –
především na kratší vzdálenosti.
Roman Burián