Informace z radnice

Radnice městské části Brno-střed pomůže s propagací

zajímavých kulturních, neziskových a komunitních projektů

Baletní školka, filmový festival,

prezentace činnosti neziskových organizací, akce pro rodiče s dětmi, sportovní klání,

gastronomické projekty, přímé

přenosy z Metropolitní opery

v New Yorku – to vše bude

pomáhat propagovat radnice

městská část Brno-střed prostřednictvím citylight vitrín.

„Je to výsledkem naší výzvy pořadatelům a organizátorům, kteří

žádali radnici o záštitu nad svými

projekty. Kromě jiného jsme jim

také nabídli, že mohou k propagaci svých aktivit využít plochy

v citylight vitrínách, které má radnice k dispozici,“ představil další

formu podpory především kulturního, neziskového a komunitního

dění radní pro kulturu, sport

a turismus Petr Kalousek.

V prvním kole se sešlo 29 žádostí

od 25 subjektů. „Celkově požadovaly přes 1 300 ploch, což je

mnohonásobně více, než jaká je

vyhrazená kapacita. Přijímaly se

žádosti na období od začátku října do konce února příštího roku,

přičemž jsme měli k dispozici

necelé tři stovky plakátovacích

ploch,“ uvedl Petr Kalousek

a dodal: „Zájem byl velký, což

potvrzuje, že jsme snad nabídli

vítanou a užitečnou pomoc.“

Radnice městské části Brno-střed

má na základě smlouvy se společností euroAWK v citylight vitrínách každoročně bezplatně

k dispozici 36 stabilních ploch po

dobu 12 měsíců, u nichž se dá

měnit obsah vždy po měsíci.

A dále je možné obsadit místa

určená pro krátkodobé měsíční

využití. Tato kapacita se v průběhu

roku sčítá a je takto k dispozici

dalších 100 ploch pro obsazení

v trvání výlepu 1 měsíc. Postup

pro nabízení ploch schválila Rada

městské části Brno-střed, která

následně i schvalovala jejich přidělení. Mezi podmínkami pro

uchazeče je například i závazek

organizátora, že nebude využívat

takzvaný černý výlep.

Po právě ukončeném a vyhodnoceném úvodním kole se žádosti

o přidělení ploch v citylight vitrínách budou uzavírat 2x ročně,

ke dni 31. 12. na období od 1. 3.

do 31. 8 a ke dni 30. 6. na období

od 1. 9. do 28. 2. a kompletní

informace jsou k dispozici na

webových stránkách radnice

www.brno-stred.cz.



Roman Burián

Vedení radnice podporuje jízdu na kole jako běžnou součást

brněnské dopravy. Je nejen efektivní, ale i zdravá

Jízda na kole má být běžnou –

a bezpečnou – součástí brněnské dopravy. Rada městské

části Brno-střed proto přijala

návrhy prioritních opatření, která mají tento trend podporovat

a která vycházejí z doporučení

občanského sdružení Brno na

kole.

„K dispozici je celá řada nástrojů,

které mohou cyklistům pohyb po

městě usnadnit. Ať už jde o vyhrazené pruhy pro cyklisty, piktogramové

koridory,

podjezdy

a přejezdy nebo o zpřístupnění

některých doposud zapovězených lokalit,“ sdělila místostarostka městské části Brno-střed

Mgr. Jasna Flamiková.

„Konkrétně to znamená, že na

Křenové, Lidické a Benešově

bychom uvítali buď vyhrazené

pruhy pro cyklisty, nebo alespoň

piktogramové koridory, na něko-

lika dalších místech, což jsou ulice Za Divadlem, Jezuitská, Orlí,

Bratislavská, Výstavní, Resslova,

navrhujeme zřízení takzvaných

cykloobousměrek,“ řekl starosta

městské části Brno-střed Martin

Landa a doplnil další možnosti:

„Na Malinovského náměstí a na

Divadelní by mohl být podle našeho názoru vjezd cyklistům povolen po celý den.“

Rada městské části Brno-střed

také doporučuje zapracování

možných opatření do investičních

záměrů připravovaných z úrovně

statutárního města Brna, což se

týká ulic Štefánikova, Hlinky, Gorkého, Grohova, Údolní, Veveří,

Pekařská, Francouzská. „Vhodné

by byly též přejezdy cyklostezek

na Vídeňské a Renneské, ojediněle i legální možnost jízdy po

chodníku – například v části

Vídeňské. Dále zavedení Zón 30,

v nichž je prostřednictvím staveb-

4

ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Říjen 2015

ně-technických opatření a dopravním značením omezena

maximální povolená rychlost, a to

v lokalitě Milady Horákové – Koliště – Cejl. A zajištění lepších průjezdů křižovatkami, což se týká

především Nových sadů,“ dodal

radní pro výstavbu a územní rozvoj Ing. arch. Petr Bořecký.

Podle místostarostky Jasny Flamikové má městská cyklistika spoustu výhod: „Je to lepší pro město

z hlediska objemu dopravy, méně

aut znamená méně zplodin a více

místa na silnicích, je to lepší a zdravější i pro samotné cyklisty – všichni, kdo kratší vzdálenosti zvládají

pěšky nebo na kole, mají pohyb,

který v dnešní době často chybí.“

Svým rozhodnutím Rada městské části Brno-střed reagovala na

výzvu Odboru dopravy Magistrátu

města Brna, který požádal všechny brněnské městské části o sdělení nejdůležitějších preferencí

opatření pro cyklistickou dopravu

z jejich pohledu. Podle sdělení

odboru dopravy je jedním z cílů

dopravní politiky města Brna podpora cyklodopravy, její rozvoj

a dosažení zvýšení jejího podílu

ve městě. Jako základní materiál

pro rozvoj cyklistické dopravy byl

zpracován v roce 2010 Generel

cyklistické dopravy ve městě

Brně. Město Brno podporuje

cyklistickou dopravu nejenom

naplňováním tohoto Generelu,

ale také rozpracováním cílů

a opatření Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy ČR do

koncepčních a rozvojových materiálů města Brna. Město Brno se

hlásí k základnímu cíli této strategie – zpopularizovat jízdní kolo,

aby se opět stalo rovnocennou,

přirozenou a integrální součástí

dopravního systému ve městě –

především na kratší vzdálenosti.



Roman Burián