Informace z radnice

Kolem nádraží bude konečně pořádek

Pokračování ze strany 1

vodou se čistí chodníky a komunikace v místech znečištění od

moči, skvrn (jídlo, pití), exkrementů apod. Zázemí firmy je přímo v místě provádění úklidu,

parkuje zde technika a jsou zde

uloženy všechny další úklidové

prostředky. Mají tady zázemí

také pracovníci úklidu. Díky

tomuto zázemí přímo na nádraží

může AVE řešit úklid operativně,

v řádech minut.

„Chtěl bych poděkovat všem,

kteří od letošního léta spojili své

síly a úklid tohoto místa začali

společně intenzivněji řešit.

Postupně budou jistě výsledky

této práce čím dál více vidět. Už

dnes například díky lepšímu čištění dlažby vynikl znak Brna

před vstupem do nádražní budovy, kterého si dosud téměř nikdo

neměl šanci všimnout. Věřím, že

díky naší společné snaze se zde

obyvatelé i návštěvníci města

začnou postupně cítit lépe,“

zhodnotil primátor města Brna

Intenzivní úklid zahrnuje plochu nejen před hlavním nádražím

Petr Vokřál, který jednání o úklidu prostor kolem nádraží letos

v srpnu inicioval spolu s tehdejším ředitelem Městské policie

Brno a nyní hejtmanem Jihomoravského kraje, Bohumilem Šimkem.

Městská část Brno-střed v rámci

koncepce úklidu připravuje další

kroky ke komfortnosti přednádražního prostoru. Je to například chystaná obměna laviček,

které jsou navrženy v provedení

tzv. „antivandal“ z trvanlivého

kovového materiálu, umožňujícího snadný a častý úklid,

a navíc které nejsou vhodné

k ležení. Náklady na tuto obměnu budou činit přibližně 1,1 milionu korun a obměna proběhne na

konci prosince a v lednu.

Na okolí hlavního nádraží se ve

větší míře zaměřila i Městská

policie Brno, která je zde od září

přítomna nepřetržitě 24 hodin

denně a efekt tohoto opatření se

už projevil. „Po několika měsících nepřetržité přítomnosti lze

vysledovat reálný pokles počtu

přestupků, které zde řešíme,“

zhodnotil ředitel Městské policie

Brno Luboš Oprchal.

Součástí koncepce je také vybudování a provoz veřejných toalet

v domě na Nádražní 4. Toalety,

které by měly být zprovozněny do

roka, budou mít samostatný

vstup mimo vchod pro obyvatele

domu. Budou mít bezbariérový

přístup a na místě bude k dispozici také přebalovací pult. Fungovat by měly v nepřetržitém

provozu 24 hodin denně, měly by

být pod neustálým dohledem a se

zajištěním úklidu. Odhadované

náklady na zřízení veřejných toalet činí zhruba 4,3 milionu korun,

přičemž provozní náklady se

předpokládají kolem 1,3 milionu

korun ročně.

 (kad)

Foto: MMB

Zavádění rezidentního parkování a odpovědi na otázky – 2. díl

Jaký je v současnosti

plánovaný termín na

zavádění rezidentního

parkování?

V současné době jsme dostali od

vedoucího odboru dopravy Magistrátu města Brna pana Bielka

informaci, že zavádění rezidentního parkování se posouvá

u prvních lokalit na září.

Se zpožděním bude proto spuštěna i informační kampaň k celému

projektu.

Bohužel je to věc, kterou z úrovně

městské části nemáme možnost

ovlivnit a ze které nemáme radost.

I z výsledků besed vyplynulo, že

situace v mnoha místech v okolí

historického centra je kritická a že

další prodlužování tohoto stavu

stojí občany nejen čas, ale i peníze

za zbytečně proježděný benzín či

naftu při každodenním hledání

parkovacího místa.

Nám všem pak zbytečně spotřebované pohonné hmoty znečišťují

ovzduší.

Je potřeba řešit situaci

zastavování aut při

dovážení dětí do gymnázia

dole na Pekařské, situace

zde je kritická!

Ranní situací okolo škol se postupně zabýváme, a to jak navrhováním konkrétních technických

opatření dopravním značením

(vyznačování stání K+R, tedy pro

rychlé zastavení pro rodiče dětí

u škol), tak také spuštěním projektu Bezpečné cesty do škol, do kterého se již přihlásily ZŠ Křídlovická, ZŠ Husova, ZŠ Rašínova a ZŠ

Antonínská. Zapojení dalších škol

předpokládáme v příštím roce.

Zabýváme se i situací okolo gymnázia na Pekařské, kde je i zájem

vedení této soukromé školy věc

řešit.

Jak budou invalidé řešit

parkování jako rezidenti

nebo jako návštěvy?

Osoby s průkazem ZTP budou

moci dále parkovat bez omezení

a poplatku na obecných stáních

pro ZTP. Navíc bude zachována

možnost získání vyhrazeného parkovacího místa v místě bydliště.

V tuto chvíli je však schválena

nová metodika, která postup při-

dělování poněkud zpřísní. Automaticky tato místa budou dostávat

pouze lidé na invalidním vozíku

nebo rodiče dětí na vozíku.

Nově budou všechny ostatní

žádosti projednávány v komisi pro

sociální a občanské záležitosti.

Posuzována bude zejména

potřebnost tohoto místa s ohledem

na zdravotní obtíže žadatele.

Bylo by možné

zlegalizovat parkování na

chodníku na Údolní podél

porodnice?

Tuto možnost jsme prověřovali

i s ohledem na plánované rekonstrukce ulice Gorkého a související

omezení v této oblasti.

Ze strany Brněnských komunikací

jsme ale dostali vyjádření, že

s ohledem na konstrukci chodníku

jako správci komunikace nemohou

ani dočasně s parkováním vozidel

souhlasit.

Mimo jiné by totiž mohlo dojít

k poškození podzemních sítí uložených pod chodníkem. Totéž se

týká chodníku podél porodnice na

Zelném trhu.

Jak dlouho trvá vyřízení

podnětu na změnu

dopravního značení?

Změna dopravního značení

podléhá tzv. stanovení, které

v přenesené působnosti státní

správy spadá do kompetence Silničního správního úřadu magistrátního odboru dopravy. Městská část může změnu dopravního

značení pouze iniciovat, případně

se k navrhované změně vyjádřit.

Samotný proces stanovení trvá

díky zákonným lhůtám nejméně

dva měsíce. Před tím je třeba

zpracovat projektovou dokumentaci a získat vyjádření Policie ČR

a často také dopravního podniku

či dalších institucí. Poté, co je

dopravní značení stanoveno, jeho

instalaci provedou Brněnské

komunikace.

Celý proces tak trvá tři a více měsíců. Některé změny, při kterých

nevzniká nové omezení, např.

změny některých dodatkových

tabulek, je možné realizovat

rychleji.



Mgr. Jasna Flamiková,

místostarostka Brno-střed

3

ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Leden 2017