Informace z radnice
Kolem nádraží bude konečně pořádek
Pokračování ze strany 1
vodou se čistí chodníky a komunikace v místech znečištění od
moči, skvrn (jídlo, pití), exkrementů apod. Zázemí firmy je přímo v místě provádění úklidu,
parkuje zde technika a jsou zde
uloženy všechny další úklidové
prostředky. Mají tady zázemí
také pracovníci úklidu. Díky
tomuto zázemí přímo na nádraží
může AVE řešit úklid operativně,
v řádech minut.
„Chtěl bych poděkovat všem,
kteří od letošního léta spojili své
síly a úklid tohoto místa začali
společně intenzivněji řešit.
Postupně budou jistě výsledky
této práce čím dál více vidět. Už
dnes například díky lepšímu čištění dlažby vynikl znak Brna
před vstupem do nádražní budovy, kterého si dosud téměř nikdo
neměl šanci všimnout. Věřím, že
díky naší společné snaze se zde
obyvatelé i návštěvníci města
začnou postupně cítit lépe,“
zhodnotil primátor města Brna
Intenzivní úklid zahrnuje plochu nejen před hlavním nádražím
Petr Vokřál, který jednání o úklidu prostor kolem nádraží letos
v srpnu inicioval spolu s tehdejším ředitelem Městské policie
Brno a nyní hejtmanem Jihomoravského kraje, Bohumilem Šimkem.
Městská část Brno-střed v rámci
koncepce úklidu připravuje další
kroky ke komfortnosti přednádražního prostoru. Je to například chystaná obměna laviček,
které jsou navrženy v provedení
tzv. „antivandal“ z trvanlivého
kovového materiálu, umožňujícího snadný a častý úklid,
a navíc které nejsou vhodné
k ležení. Náklady na tuto obměnu budou činit přibližně 1,1 milionu korun a obměna proběhne na
konci prosince a v lednu.
Na okolí hlavního nádraží se ve
větší míře zaměřila i Městská
policie Brno, která je zde od září
přítomna nepřetržitě 24 hodin
denně a efekt tohoto opatření se
už projevil. „Po několika měsících nepřetržité přítomnosti lze
vysledovat reálný pokles počtu
přestupků, které zde řešíme,“
zhodnotil ředitel Městské policie
Brno Luboš Oprchal.
Součástí koncepce je také vybudování a provoz veřejných toalet
v domě na Nádražní 4. Toalety,
které by měly být zprovozněny do
roka, budou mít samostatný
vstup mimo vchod pro obyvatele
domu. Budou mít bezbariérový
přístup a na místě bude k dispozici také přebalovací pult. Fungovat by měly v nepřetržitém
provozu 24 hodin denně, měly by
být pod neustálým dohledem a se
zajištěním úklidu. Odhadované
náklady na zřízení veřejných toalet činí zhruba 4,3 milionu korun,
přičemž provozní náklady se
předpokládají kolem 1,3 milionu
korun ročně.
(kad)
Foto: MMB
Zavádění rezidentního parkování a odpovědi na otázky – 2. díl
Jaký je v současnosti
plánovaný termín na
zavádění rezidentního
parkování?
V současné době jsme dostali od
vedoucího odboru dopravy Magistrátu města Brna pana Bielka
informaci, že zavádění rezidentního parkování se posouvá
u prvních lokalit na září.
Se zpožděním bude proto spuštěna i informační kampaň k celému
projektu.
Bohužel je to věc, kterou z úrovně
městské části nemáme možnost
ovlivnit a ze které nemáme radost.
I z výsledků besed vyplynulo, že
situace v mnoha místech v okolí
historického centra je kritická a že
další prodlužování tohoto stavu
stojí občany nejen čas, ale i peníze
za zbytečně proježděný benzín či
naftu při každodenním hledání
parkovacího místa.
Nám všem pak zbytečně spotřebované pohonné hmoty znečišťují
ovzduší.
Je potřeba řešit situaci
zastavování aut při
dovážení dětí do gymnázia
dole na Pekařské, situace
zde je kritická!
Ranní situací okolo škol se postupně zabýváme, a to jak navrhováním konkrétních technických
opatření dopravním značením
(vyznačování stání K+R, tedy pro
rychlé zastavení pro rodiče dětí
u škol), tak také spuštěním projektu Bezpečné cesty do škol, do kterého se již přihlásily ZŠ Křídlovická, ZŠ Husova, ZŠ Rašínova a ZŠ
Antonínská. Zapojení dalších škol
předpokládáme v příštím roce.
Zabýváme se i situací okolo gymnázia na Pekařské, kde je i zájem
vedení této soukromé školy věc
řešit.
Jak budou invalidé řešit
parkování jako rezidenti
nebo jako návštěvy?
Osoby s průkazem ZTP budou
moci dále parkovat bez omezení
a poplatku na obecných stáních
pro ZTP. Navíc bude zachována
možnost získání vyhrazeného parkovacího místa v místě bydliště.
V tuto chvíli je však schválena
nová metodika, která postup při-
dělování poněkud zpřísní. Automaticky tato místa budou dostávat
pouze lidé na invalidním vozíku
nebo rodiče dětí na vozíku.
Nově budou všechny ostatní
žádosti projednávány v komisi pro
sociální a občanské záležitosti.
Posuzována bude zejména
potřebnost tohoto místa s ohledem
na zdravotní obtíže žadatele.
Bylo by možné
zlegalizovat parkování na
chodníku na Údolní podél
porodnice?
Tuto možnost jsme prověřovali
i s ohledem na plánované rekonstrukce ulice Gorkého a související
omezení v této oblasti.
Ze strany Brněnských komunikací
jsme ale dostali vyjádření, že
s ohledem na konstrukci chodníku
jako správci komunikace nemohou
ani dočasně s parkováním vozidel
souhlasit.
Mimo jiné by totiž mohlo dojít
k poškození podzemních sítí uložených pod chodníkem. Totéž se
týká chodníku podél porodnice na
Zelném trhu.
Jak dlouho trvá vyřízení
podnětu na změnu
dopravního značení?
Změna dopravního značení
podléhá tzv. stanovení, které
v přenesené působnosti státní
správy spadá do kompetence Silničního správního úřadu magistrátního odboru dopravy. Městská část může změnu dopravního
značení pouze iniciovat, případně
se k navrhované změně vyjádřit.
Samotný proces stanovení trvá
díky zákonným lhůtám nejméně
dva měsíce. Před tím je třeba
zpracovat projektovou dokumentaci a získat vyjádření Policie ČR
a často také dopravního podniku
či dalších institucí. Poté, co je
dopravní značení stanoveno, jeho
instalaci provedou Brněnské
komunikace.
Celý proces tak trvá tři a více měsíců. Některé změny, při kterých
nevzniká nové omezení, např.
změny některých dodatkových
tabulek, je možné realizovat
rychleji.
Mgr. Jasna Flamiková,
místostarostka Brno-střed
3
ZPRAVODAJ městské části Brno-střed | Leden 2017