Informace z radnice
SHODA VE VEDENÍ MĚSTSKÉ ČÁSTI BRNO-STŘED Bc. Martin Landa, 1. místostarosta (nestraník za ANO) „Chtěl bych posílit intenzivní úklid vodou a parou v přetíženém centru Brna a podle finančních možností jej i rozšířit. Zaměřím se na péči o zeleň a participaci obyvatel v této oblasti. Důležité je i dotažení investic do plánovaných rekonstrukcí parků. V neposlední řadě bych také rád zavedl koncepční přístup k ozeleňování centra zejména v souvislosti se snahou o zadržování vody a ochlazováním města.“ JUDr. Michaela Dumbrovská, 2. místostarostka (KDU-ČSL) „Zřizujeme 11 základních, 24 mateřských škol a 6 školních jídelen, které vyžadují dlouhodobou péči a nemalé investice a my jim je chceme dát. Mou snahou je podporovat a budovat školy, které nabídnou kromě kvality i sportovní, přírodovědné a jazykové zaměření. Chci udržet trend, že se všechny tříleté a nemálo dvouletých dětí dostane do školky.“ Rada městské části Brno-střed, složená z představitelů ODS, ANO a KDU-ČSL, se shodla na znění programového prohlášení pro volební období 2018–2022. Společné prohlášení deklaruje vůli spolupracovat a společně vést městskou část Brno-střed odpovědně a s péčí řádného hospodáře a definuje konkrétní závazky pro nadcházející období. Programové prohlášení rady se dotýká jedenácti základních oblastí správy městské části, a to jejího hospodaření, správy městské části a poskytování služeb občanům, bytové politiky, životního prostředí, výstavby a územního rozvoje, dopravy, bezpečnosti, školství a sociální politiky a kultury a sportu. Členové vedení městské části své priority definují v níže uvedených prohlášeních. Ing. arch. Vojtěch Mencl, starosta (ODS) „Řadu úkolů mám jako starosta uloženo zákonem o obcích, například přípravu jednání rady a zastupitelstva městské části nebo zastupování městské části navenek. Kromě toho jsem si vzal na starost dvě oblasti – rozvoj městské části a kulturu. Spolu s kolegy se budu snažit, aby naše čtvrť byla dobrým domovem a současně vlídným prostředím pro naše hosty.“
Ing. Roman Kotěra, 3. místostarosta (ODS) „V tomto volebním období bych se chtěl zaměřit na tvorbu rozpočtu a pronajímání nebytových prostor v domech svěřených naší městské části. Zejména budu usilovat o zrychlení administrativní části procesu pronájmu. Při tvorbě rozpočtu budu klást důraz na jeho hospodárnost, nezadluženost a rozpočtovou odpovědnost.“ Ing. Martin Schwab, 4. místostarosta (ANO) „Chtěl bych v naší městské části najít vhodné lokality pro výstavbu víceúčelových hřišť a také místo pro vybudování krytého skateparku, který tu chybí. Pokusím se zajistit zpřístupnění školních hřišť tak, aby mohly sloužit i po vyučování například pro sportující mládež.“ Kompletní znění programového prohlášení je k dispozici na www.brno-stred.cz v sekci Rada městské části.
6 | Zpravodaj městské části Brno-střed | červen 2019
(kad)
■
PORADNA ODBORU SOCIÁLNÍHO A ZDRAVOTNÍHO Často se na nás obracíte s dotazy na řešení různých situací týkajících se vašich blízkých. Odpovědi na nejčastěji kladené otázky vám proto budeme přinášet i ve zpravodaji. Prvním tématem je institut zvláštního příjemce důchodu. Dobrý den, rád bych se zeptal, jak postupovat v situaci, která nás potkala. Mamince se zhoršil zdravotní stav natolik, že se již nemůže podepsat a paní pošťačka nám odmítla předat její důchod. Je možné, že bude potřeba také její hospitalizace v nemocnici. Je nějaký způsob, jak bych mohl jako syn přebírat její důchod? Jiří Novotný, Brno Tuto životní situaci lze řešit ustanovením tak zvaného zvláštního příjemce důchodu. Žádost se podává na obecním úřadě podle trvalého bydliště seniora – příjemce důchodu. Pokud má senior trvalé bydliště v MČ Brno-střed, lze žádost podat na Odboru sociálním a zdravotním, Malinovského nám. 4, kancelář č. 222B, kontaktní osoba Bc. Pavel Bína, a to buď osobně v úřední dny, případně podáním na podatelně, poštou či do datové schránky úřadu. Zde také obdržíte formuláře potřebné k podání žádosti, nebo si je můžete stáhnout z webových stránek úřadu v sekci životních situací. Je potřeba především potvrzené vyjádření lékaře, ve kterém bude posouzena schopnost osobního přebírání důchodu seniorem, schopnost jeho podpisu a vyjádření k ustanovení dané osoby zvláštním příjemcem. Zvláštní příjemce může být ustanoven i osobě, která je schopna podpisu, ale není schopna si důchod osobně přebírat. Pracovník úřadu se s vámi domluví na dalším postupu a poučí vás o průběhu správního řízení. V rámci řízení je nutné provést sociální šetření v domácnosti seniora, pokud se nenachází v hospitalizaci ve zdravotnickém zařízení. Pracovníci Odboru sociálního a zdravotního vám také poskytnou poradenství o možnostech, jak řešit situaci, pokud senior není schopen i dalších právních jednání. Bc. Pavel Bína
■